Slut2013

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: slutar 2013 #80541
    Slut2013
    Medlem

    46 dagar… helt jävla otroligt. Det har vart nära några gånger att jag velat ta nikotin igen. Men inte gjort det!
    Får panik när jag tänker på att jag ska ge upp mitt nikotinfria snus snart.
    Jag tror inte jag vill sluta snusa egentligen. det har alltid funnits där med mig.. jämt. Det är som att säga hej då till en nära vän. En dyr vän men ändå.
    Det känns ändå skönt att säga att jag inte snusar längre.. de gör jag ju, men inget gift.,

    Ska ta upp förändringar tänkte jag, positiva och negativa. Om de beror på att jag slutat med nikotinet vet jag inte.

    Poseriva:
    Jag känner mig starkare
    Friskare
    Piggare på att göra saker
    Inte lika trött
    Fått bättre kondition och bättre återhämtnings förmåga
    Känner smak och lukt bättre
    Njuter av andra mindre saker, sådant som vart oviktigt innan.

    Negativa:
    Vaknar med ångest, deprition
    Stressig
    Sitter och spänner mig
    Koncentrationen är noll

    som svar på: slutar 2013 #80434
    Slut2013
    Medlem

    38 dagar har gått.
    Känner sug efter nikotin ibland.. vart tjurig nu rätt många dagar och de vill inte släppa.
    Börjat springa utav bara fan.. förstår inte varför jag fortfarande gör de:) aldrig haft motivationen till att hålla kvar i något så tråkigt innan.
    Men det blir som en drog, vill ut o springa nu!

    panik många gånger över att jag inte har nikotinet med mig. Men tänker man på det så blir det värre… så mitt motto är. sluta tänka på de..

    Mycket mer positiv till livet, det kommer i perioder men de stannar länge när de kommer.

    som svar på: slutar 2013 #80362
    Slut2013
    Medlem

    Börjar fylla skallen med annat än nikotin nu.
    Det känns som att jag kan se en ny människa i mig själv långt där borta.
    Förr var jag den med snus under läppen och ringar på byxorna efter dosan. Men jag kan se en frisk och fri man som tränar hårt och som är värd ett liv utan gift och hälsoproblem.
    Kämpa på ni som läser detta för att börja sluta snusa!
    Många här inne skriver att vägen hit är värd mödan… men, DET ÄR VERKLIGEN VÄRT DET!!

    som svar på: slutar 2013 #80338
    Slut2013
    Medlem

    firar 1 månad idag!
    Onicon finns kvar i min ficka, Men fan att nikotin begäret har försvunnit nu. vill aldrig mer ha det!
    Luktat på snus och tänk på snus mycket men är stolt varje gång jag motstår det. och det är en mycket bra belöning!

    Men som sagt, onicon ligger i fickan nästan jämt och det kostar näst intill lika mycket att ha det runt mig. Nu slutade jag inte för den anledningen att spara pengar, Det skulle bara vara ett plus för mig. Jag slutade för att jag fått nog av giftet men också att jag inte ville vara beroende av något så mycket.

    Men onicon måste finnas känner jag, det är väl min identitet som snusare som jag har svårt att släppa.
    Att känna dosan där, att trycka upp något,  den som alltid vart med mig under dessa 10 år.
    Rädd nu för att bli deprimerad igen, (nu när jag är glad och känner att livet ger mycket)

    Jag är rädd för framtida saker som, midsommar och svensexa, kalas och resor.
    Rädd att onicon inte ska finnas med.
    Vad i helvete är det i min skalle som gör att jag inte vill sluta med onicon!!

    Jag har lyckats halva vägen än så länge. Det är de som får mig stark!

    som svar på: slutar 2013 #80281
    Slut2013
    Medlem

    Hej!

    Börjar må mycket bättre nu.
    Börjat springa mer och träna lite mer, alldeles för lite men jag har iaf börjat.:)
    humöret är på väg att bli bättre också känner jag.
    Lycka till alla andra, resan hit är jävligt men värt det!

     

    som svar på: slutar 2013 #80258
    Slut2013
    Medlem

    Firar tre veckor idag!!

    som svar på: slutar 2013 #80253
    Slut2013
    Medlem

    Mycket bättre dag idag.
    När jag vaknade idag så som alla andra dagar efter jag slutat snusa, tänkte jag på allt dåligt.
    Allt som oroar mig och allt som jag mår dåligt av.. allt sånt som egentligen skall göra mig glad.
    Men just idag så funderade jag istället på att allt det dåliga har faktiskt en bra sida.. varför inte tänka på den istället?
    Att gå och tänka på de dåliga sakerna gör en beredd på att de kan komma, om de inte kommer kan man istället bli besviken.
    Du har lagt flera timmar på att beredda dig på något dåligt, som istället blev bra!

    Flera timmar kunde du tänkt på något helt annat istället. något positivt. som en katt.
    När dåliga saker händer och när vi är oförberedda så tar det hårt på oss.. men vi hanterar det bättre, vi kan gå vidare snabbare och vi kan gå tillbaka till att vara glada, istället för att gå tillbaka till ett liv där vi funderar på dåliga saker hela tiden.

    Jag har insätt att det ALDRIG är försent att börja om från början. Det kvittar var fan det gäller.. och kom ihåg det, det kvittar hur många gånger du börjar om också.. så länge du blir vän med hoppet.
    Och om man stannar upp och låter tiden gå en stund.. så kommer du på de sätter, snabbare ikapp den.

    som svar på: slutar 2013 #80237
    Slut2013
    Medlem

    Nej det har jag inte gjort. Kanske man skulle.. alla pratar om det.

    Det är så jobbigt. Allt i ens liv känns jobbigt.. är det för att det är jobbigt eller för att inte nikotinet finns där.
    Min hjärna säger ” ta en snus så blir allt bra”
    Har jätte ångest över hela mitt liv just nu..
    Det är för få saker som är positiva just nu med att sluta snusa.
    Jag försöker intala mig om att rösten kan vara åt helvete ett tag.. och att det kommer gå bättre!

    som svar på: slutar 2013 #80226
    Slut2013
    Medlem

    Fy fan va de tar emot allt.
    Tiden går och man kan tänka på annat, men så fort man sak göra något eller om något är jobbigt så kommer rösten.
    ”ta en snus så blir det lättare”

    Jag har papper under läppen men ändå så är suget där.
    Är det nikotinet som min kropp fortfarande vill ha tror ni?
    Snusar nästan lika fast inte ”snus” som innan. är det negativt.. lr kommer det försvinna av sig själv allt mer jag inte intar nikotin?

    När jag slutade snusa så ökade jag intaget av socker och kaffe. väldigt mycket.
    Nu har jag fått bukt med ätandet lite när jag har papper under läppen, Men något saknas fortfarande.
    Och jag försöker dra ner på kaffet nu igen.. och känslan av att något saknas finns kvar.

    Jag ersatte alltså mitt snusande med kaffe och socker, samt onico o papper.
    Men är det inte nikotinet man är beroende av?
    Eller är det snusdosan i fickan?
    Är det storleken på posen under läppen?

    Får panik!

    som svar på: slutar 2013 #80199
    Slut2013
    Medlem

    kämpar med dig Zito!

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 52 totalt)