Slut2013

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: slutar 2013 #80802
    Slut2013
    Medlem

    Jag behöver lite råd.

    Idag har jag en dosa nikotinfritt jämte mig och bestämt mig för att jag ska sluta helt med det också.
    Jag blir ledsen och känner att inget är kul längre, jag har inte slutat än. men tanken på att göra det leder till djup nedstämdhet.
    Inget idag på morgonen var lockande, plugget inför provet imorgon är ingen höjdare.. fick nästan lite panik. o oro att ajg ångrar mina studier.
    Sen tog jag en nikotinfri snus, en kaffe och allt blev bra.
    ”Det ordnar sig” tänkte jag och började lägga upp hur jag skulle göra dagen bra.

    Sen längtar jag mer efter alkohol nu mera. Jag dricker inte mer.. kanske fler ggr i månaden men inte så jag blir full.
    Men det skrämmer mig att jag har sug efter detta mer. nu efter 100 dagar också.

    Är jag redo för att skippa snuset helt och hållet?
    Mina fördelar med att inte snusa är inte tillräckliga känns det som idag, utan snus är det lika jobbigt. tänker jag.
    Men också så har jag tänket i bakhuvudet om att man hjärna vill lura mig. Letar anledningar till att börja igen.. och det är så jävla jobbigt att motstå idag!

    Ska jag lägga ner nikotinfritt? ska jag ge mig själv ett annat beroende? ska jag söka hjälp? antidepresivt?

    Har någon annan vart i samma sits efter 100 dagar?

    som svar på: slutar 2013 #80748
    Slut2013
    Medlem

    imorgon ska jag fira min 100 års dag!
    Längtat så förbannat efter detta sträck.. och det är som dom säger, vid hundra så är det tuffa tider igen.
    Vart sugen på att börja igen.. glömt helt bort varaför jag slutade och letar anledningar till att börja igen.
    Men det är ju de drogen vill.. och många trillat ner i den fällan och varnat oss andra.

    Nu ska jag gå och gifta mig. utan snus.

    som svar på: slutar 2013 #80709
    Slut2013
    Medlem

    Jo. de jag jämförde med tanten hemma när hon kom in i den perioden.
    PMS = sluta med snus.

    O de verkar fan stämma för nu känner jag mig vilsen, deprimerad och förbannat sugen på mat,nikotin,godis o att börja snusa och vill bråka, gråta och söker efter kickar i allt. Träning, sex, kaffe, köpa saker.. allt!
    O det är intet som biter.
    Det går verkligen i uppförsbacke just nu.. med motvind på köpet.

    som svar på: slutar 2013 #80707
    Slut2013
    Medlem

    nu är jag ju man också.. men tack för tipset. ska prova;)

    som svar på: slutar 2013 #80697
    Slut2013
    Medlem

    89 dagar.
    Det kommer varannan vecka, ett sug efter något. Man försöker döva det med kaffe, sprit eller godis. mat..tränning. inget hjälper..
    Det ända man vill göra är att åka till affären och öppna en dossa framför kassakärringen och trycka in det under läppen. lägga sig på golvet och säga ” aaaahhh”

    Men varför slutade jag då från första början då? var det för att jag skulle börja igen.. tror inte det.
    Det är inte lätt.. men bara att bita igen.!

    som svar på: slutar 2013 #80677
    Slut2013
    Medlem

    80 dagar idag.. och kämpar fortafarande. inte lika hårt. men det kommer stunder då de suger till i skallen efter något.
    Det dagarna brukar innehålla något fel.. något som saknas.. och vad man än gör så blir man inte tillfredstäld.
    De som kommer ditt så är tipsen.. ta ett steg framåt bara. Gör något annat helt enkelt och sluta tänka på snus.

    som svar på: slutar 2013 #80640
    Slut2013
    Medlem

    70 dagar!
    Och jag känner mig tipptopp.
    Det finns lite skavanker här och där men i det stora hela så känner jag mig som en stolt vinnare.
    Många gånger så tittar jag på snus och tänker att jag ska börja, men eftersom jag kommit såhär långt kan jag gå lite till.
    Vilket jag tänkt sen dag 7.
    Jag räknar inte dagarna längre.. blir glad de gånger jag kommer in här och ser hur längesedan det var jag slutade. Ser fram till dag hundra och tänkte att jag då ska läsa om min dagbok här från början.

    Kämpa på ni andra!! snus är skit!

    /V

    som svar på: slutar 2013 #80609
    Slut2013
    Medlem

    Kom på att jag har PMS

    humörsvängningar
    hatar allt och alla
    lipar för inget
    tvekar på livet
    äter godis o glass jämt
    känner mig svullen

    som svar på: slutar 2013 #80584
    Slut2013
    Medlem

    Gott o höra Pubbe. Hoppas det hjälper dig att läsa och att det inte bara är nerlåtande, för det har vart jobbigt.
    Men fått mycket tillbaka.
    Det är väldigt lätt att man glömmer de bra grejerna och bara koncentrera sig på de dåliga.

    Jag har börjat må lustigt igen, men som sagt så har jag ersatt mitt snusande med nikotinfritt och socker, mer kaffe och öl.
    Vilket jag tror är boven till att mitt stressiga ”jag” kommer tillbaka.
    Räta på ryggen, andas med magen och släpp ner axlarna!

    Simma lugnt!

     

    som svar på: slutar 2013 #80579
    Slut2013
    Medlem

    50 dagar…
    Det är hälften av mitt stora mål de!

    Jag känner mig nerstämd och väldigt väldigt arg, arg på allt och alla.
    Och det gör mig ledsen, för det är inte den jag är.. väldigt svårt att trå att det är abstinens.. kanske abstinens för något anant, socker, kaffe eller datorspelandet som jag drar ner på:P.. jag vet inte.. iaf så känner jag att dessa svackor är jobbiga och de kommer när man minst anar dem.
    Och de håller i säg länge.
    Men när lyckan kommer så försöker jag stanna där så länge som möjligt.
    Och dom stunderna hoppas jag kommer fler gånger än de dåliga snart.

    tack för att fler tagit detta asbra valet i livet!

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 52 totalt)