Slut2013

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: slutar 2013 #81472
    Slut2013
    Medlem

    Ett halvår!!
    Kan knappt fatta det..
    Men ändå så känns det som att jag aldrig brukat nikotin i hela mitt liv.
    Jag sitter dock nu med en nikotinfri under läppen.. men de senaste daagarna ha jag tänkt på att trappa ner det också.
    Försökt at övertyga mig om att toapapper funkar lika bra..

    LYCKA TILL DÄR UTE!
    O KÄMPA PÅ!

    som svar på: Hur många dagar har DU klarat? #81458
    Slut2013
    Medlem

    Slut2013

    Man

    26 år

    Snusat i ca 10 år

    vart fri ett halvår nu!

    som svar på: slutar 2013 #81403
    Slut2013
    Medlem

    Gott jobbat svensson!

    Kör på bara. det blir lättare för varje dag.. o vägbulor kommer men tänkt bara ” om jag fixade skiten i början, så fixar jag detta nu”

    Jag längtar ibland efter att börja snusa.. som om jag ska börja igen i framtiden. Men efter 6 månader så känner jag som att jag aldrig vart en snusare.
    Jag har nikotinfritt fortfarande dock. Men som jag tycker o säger,, bättre det än gift iaf.
    O piggare är jag. o nyttigare är jag!

    Jag mår lite illa av att se folk snusa lös o blöt jävla brun skit. uch.. doften är dock väldigt lockande.
    Men de viktigaste är att aldrig, aldigt! inte för en enda gång tänka ”Men jag har ju hållt upp så här länge, en kan jag ju ta”

    Och om du känner att du kommer i en svacka, o känner att du aldrig kommer fixa det. Säg till dig själv följande ord.
    ”Skaffa lite karaktär för fan!” sen ger du dig ut och springer!joggar, cyklar eller köp en stor jävla godispåse!

    lycka till!

    som svar på: slutar 2013 #81377
    Slut2013
    Medlem

    11 dagar kvar så är ett halvår avklarat!

    som svar på: slutar 2013 #81144
    Slut2013
    Medlem

    Bra kondition
    Känner smak o lukt MYCKET bättre
    Bättre blodcirkulation
    Bättre puls
    Hjärtat slår inte dubbelslag längre
    Lugnare
    Inte lika lättstressad längre
    Luktar bättre i munnen
    Ser bättre ut i munnen
    Piggare
    Sover bättre
    Orkar mer
    Fastare avföring
    Inga magsår
    Inga sura uppstötningar
    Ingen halsbränna
    Fingrarna luktar och ser bra ut
    Plånboken är gladare (pengar går åt till mer godis & god mat)
    Jeansen är ringfria
    Frihetskänsla
    Bättre självförtroende
    Friskare mentalt & fysiskt
    Får hångla & kyssas mer

    De viktigaste pluset är att jag kommer närmare min karaktär, mitt gamla jag.
    För den fan som snusar är inte sig själv.. den personen är ”en snusare”
    problemlösningar går via nikotin och gift.

    Jag är glad att jag slutade.. den sanna glädjen med att känna vinst kommer inte jätte ofta. Men när den väl kommer så är den skyhelvetes bättre knark än vad en prilla ger!

    Tro mig och kämpa på!!

    som svar på: slutar 2013 #81138
    Slut2013
    Medlem

    Det går dåligt!
    Det som är bra med onicon är att jag snusar den kanske 2 dosor i månaden..
    Men sen använder jag ”tobak ” nikotinfritt” istället. ett mycket billigare och MYCKET bättre alternativ.
    Det bästa och billigaste är inget alls..
    Jag trappade ner med tuggummin vilket gick bra.. den första veckan, sen svarade magen på alla gummi o jag fick sluta med det.
    Mitt jävla kaffe beroende har blivet värre nu istället… är det inte det ena så är det de andra..

    som svar på: slutar 2013 #81045
    Slut2013
    Medlem

    en tredje del avklarad av mitt mål!

    Alltså 4 månader!
    Vilket jag ska fira med att springa ikväll
    kämpa på ni andra!!

    som svar på: slutar 2013 #80889
    Slut2013
    Medlem

    Känns bättre att trappa ner på onico!
    Många gånger när jag tar så känns det som att det kunde kvittat faktiskt..
    Får inte samma panik över att inte ha dosan med mig eller att inte ha något under läppen, kan känna ångest över att dosan håller på att ta slut. men övertygar mig snabbt om att papper funkar lika bra!

    sover gott och vaknar gott numera också
    Spring som en idiot när jag väl gör det..
    Förbättrat min tid sen jag slutade snusa med över 2 minuter.

    som svar på: slutar 2013 #80833
    Slut2013
    Medlem

    oj.. glömde texten.

    Jag har nu vart hård.. eller bestämd med mig själv att trappa ner på nikotinfritt snus.
    Jag snusar den som heter just ”tobak & nikotinfri”
    Jag var trött på att åka och köpa stock med påsar som inte gjorde mer än att fylla upp läppen.. 22 kr dosan kostar dem. 220 kr stocken.. o 2-3 stockar i månaden.. NEJ. nu får de vara slut!

    Jag ska inte säga det är skit.. de hjälpte faktiskt mig att komma så här långt som jag gjort. Det hjälper inte alla men de gjorde sitt jobb för mig iaf.
    Jag ska göra som jag gjorde med snuset.. jag ska köpa en dosa till(nikotin fritt) och se hur länge den kan överleva.

    Gjorde samma sak med snuset innan ajg slutade och den dagen jag slutade så blev jag så trött på ett så jag spolade ner skiten i toaletten! Och där efter har jag inte tagit något nikotin eller tobak!

    Jag sitter här och är lycklig över att jag tagit detta beslut nu. med hjälp i från anhöriga så har jag också lyckats inse detta beslut som en bra sak.
    För fan vad jag kommer sakna snuset.. och vad jag blir ledsen när jag tänker på det.
    Men fan va den har vart en bov för mig också!
    Det finns många bra saker med snus.. men jag kan säga så här, att det var längesedan min kropp mådde så här bra!

    som svar på: slutar 2013 #80832
    Slut2013
    Medlem

    Hej..

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 52 totalt)