Slut2013

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: slutar 2013 #80181
    Slut2013
    Medlem

    Min stress beror nog inte så mycket på att jag inte snusar, det beror på att min hjärna säga när jag börjar bli stressad
    ” du skulle stressa ner med nikotin” och då blir jag mer stressad.
    För mycket stress leder till depression.
    Känns skönt att ha sagt det, att ha insett det.

    Igår fick jag upp tanken på hur mycket bättre mitt doftsinne har blivit.. njuter verkligen. och att vissa saker smakar mer än va de brukar, eller till och med annorlunda än förr. kul är de iaf.

     

     

    som svar på: slutar 2013 #80168
    Slut2013
    Medlem

    över 2 veckor!. det är helt otroligt.
    Känner mig piggare och freshare.
    Känner en vinst känsla och att jag klarar av de mesta. men suget finns kvar, jag saknar det inte.
    Men som alla andra, glömmer jag bort varför jag slutade.

    Deprimerad fortfarande, inte lika mycket men det är fortfarande en saknad i kroppen.
    Som jag sa innan, jag saknar det inte men min kropp gör det. Och en bit av min hjärna gör det.

    Panikångesten har kommit tillbaka nu när min kropp beter sig konstigt och jag förändras.
    Stressen också för den delen. Finns inte så mycket lugn kvar.
    Ibland tänker på den första veckan, dels nertrappningen och veckan utan nikotin. hur glad jag var över allt, och stolt att jag hade get mig fan på det här.
    Att jag skulle börja snusa och göra om den veckan,, för den var bättre än nu.

    Kämpar på. 2 veckor blir lätt 3. sen är jag snart uppe på månader och därefter år.. tiden går fort när man har roligt.. ska väl försöka satsa på det:)!

    som svar på: slutar 2013 #80141
    Slut2013
    Medlem

    Inne på min 14 dag nu.
    Känns jävligt bra. fast jag än håller på med onico. vilket gör mig lite nere.. det känns som att jag inte kan släppa det helt.
    Det kommer visa stunder då jag känner mig nere. sen är jag på högtopp i lycka.
    Brukar vara morgonen som är värst.. på kvällarna är jag jätte lycklig.

    Känner mig dock mer stressad nu igen, som att stressen kommer tillbaka till mig.
    Och det var en stor anledning till att jag slutade, att bli mindre stressad, andas normalt och slippa trycket över bröstet.

    Ha de!

    som svar på: slutar 2013 #80132
    Slut2013
    Medlem

    Igår kunde jag nästa kollapsa så illa var det. MEN! genom att träffa lite annat folk, få rätt ord och se rätt saker så hamnade jag på rätt bana igen.
    Fick upp mycket goda minnen och hopp inför framtiden. Lutade mig tillbaka igår och njöt av att jag var lycklig. Samt spred min lycka.
    Inte här, tråkigt nog.. detta är klagomuren;P

    Inatt sov jag nästan hela natten.
    Vaknade upp utan att tänka på snus, men kände efter om jag var glad. Lite gladare var jag.
    Felet där är väl att man blir mer ledsen om man känner efter om man är ledsen?

    Tror jag är vid krönet till bättre tider snart iaf.
    Kämpa på ni andra!

    som svar på: slutar 2013 #80121
    Slut2013
    Medlem

    Gav mig ut och sprang igår.
    Hjälpte i stunden och rensade huvudet något, men fick mig också att tänka.

    Jag har haft ångest som snusare och nu kommer de tillbaka, Meningslösheten och oron. paniken.
    Under tiden jag mått så här har jag irriterat mig på saker och inte orkat göra saker.
    Dessa saker höll jag på att förlora igår.
    Tvekar på mitt förhållande och på mina studier.. skitjobbigt..

    Idag ska jag ge mig in i stan, jag ska sätta mig i skolan vilket jag inte gjort på en vecka. Det tar emot..
    Även något så kul som att jag skall bygga idag, måste in o köpa grejer till det. Men finns ingen glädje till det.
    Det måste sluta snart!

    Det är verkligen klagomuren för mig detta:P de känns bra att släppa ur sig här.
    Tack för att många läser och att ni delar med er!

    som svar på: slutar 2013 #80113
    Slut2013
    Medlem

    Suget har börjat komma fruktansvärt mycket nu!
    Jag har glömt bort varför jag slutade och vill inget annat än att börja igen..
    Men den lila rösten är starkare.. den säger ”bara en timme till”… och upprepar sig efter e timme.

    Som de flesta sagt, att de känner en saknad över något. Nu vet jag hur det känns.. Fruktansvärt.
    Det är verkligen ingen dans på rosor att sluta snusa..

    Längtar så förbannat till att vara fri!!!!!!

    Känns overkligt idag…

     

    som svar på: slutar 2013 #80105
    Slut2013
    Medlem

    TJENA!

     

    Idag känns det lite bättre igen.
    Jag går på onico som vanligt, Och det är väl därför det känns okej.
    Men det gör mig inte så mycket, (än) Det blir iaf billigare än förr, Jag får inte i mig något nikotin häller.

    Min 8:e dag idag. Känns overkligt att jag kommit så här långt. Och till er som funderar på att sluta vill jag säga. Det är så jävla gott att ha kommit över 1 veckas strecket! kämpa på! och ge er själva en klapp på axeln och något bra i belöning!

    som svar på: slutar 2013 #80094
    Slut2013
    Medlem

    tack cumulusnimbus för de orden.
    Idag är det verkligen ingen bra dag. Det är väldigt jobbigt att försöka göra sig glad för man vet att det inte är äkta. Bär hela tiden på någon låg känsla inom mig.

    Men det känns jävligt bra att veta vad det beror på. även om tankarna vill tänka om det är något annat.

    Jag var precis ute med min hund i skogen. har inte gått den vägen på en månad nu.
    Den sista uppförsbacken brukar vara en del lunga suckar och svettbildningar innan man tagit sig till toppen. Men idag var jag uppe med en viss andfåddhet men inte alls jobbigt. Återhämtade mig snabbt till de normala.. (jag har inte tränat på månader) och kände åter igen hat mot nikotinet, och att jag lyckats hålla mig från det en hel vecka!;)

    Trevlig helg alla!

    som svar på: slutar 2013 #80087
    Slut2013
    Medlem

    Deprimerad några timmar om dagen, Känns som det saknas något i mitt liv. Och det gör de ju.
    Det är en stor del av min personlighet som försvunnit.
    Och man tycker synd om sig själv!! Jävla nikotin!

    Hoppas det går över snart. Allt i mitt liv känns väldigt nere just nu. Giftemål, flickvän, familj hund och framtid kan fara åt fan!

    Men känslan jag hade de första dagarna var otroligt sköna. En frihetskänsla och ett lugn inom mig som jag inte haft på länge.
    Allt var roligt. sådant jag tycket vart halvkul var jättekul. Kunde visa en dela v mig som vart instängd länge.. hoppas den komemr sanrt igen.!

    tajou!

    som svar på: slutar 2013 #80076
    Slut2013
    Medlem

    tack!
    Det fick mig att känna hopp och glädje bara det:)

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 52 totalt)