slutar 2013

Välkommen! Forum Dagbok slutar 2013

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 90 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #80434
    Slut2013
    Medlem

    38 dagar har gått.
    Känner sug efter nikotin ibland.. vart tjurig nu rätt många dagar och de vill inte släppa.
    Börjat springa utav bara fan.. förstår inte varför jag fortfarande gör de:) aldrig haft motivationen till att hålla kvar i något så tråkigt innan.
    Men det blir som en drog, vill ut o springa nu!

    panik många gånger över att jag inte har nikotinet med mig. Men tänker man på det så blir det värre… så mitt motto är. sluta tänka på de..

    Mycket mer positiv till livet, det kommer i perioder men de stannar länge när de kommer.

    #80541
    Slut2013
    Medlem

    46 dagar… helt jävla otroligt. Det har vart nära några gånger att jag velat ta nikotin igen. Men inte gjort det!
    Får panik när jag tänker på att jag ska ge upp mitt nikotinfria snus snart.
    Jag tror inte jag vill sluta snusa egentligen. det har alltid funnits där med mig.. jämt. Det är som att säga hej då till en nära vän. En dyr vän men ändå.
    Det känns ändå skönt att säga att jag inte snusar längre.. de gör jag ju, men inget gift.,

    Ska ta upp förändringar tänkte jag, positiva och negativa. Om de beror på att jag slutat med nikotinet vet jag inte.

    Poseriva:
    Jag känner mig starkare
    Friskare
    Piggare på att göra saker
    Inte lika trött
    Fått bättre kondition och bättre återhämtnings förmåga
    Känner smak och lukt bättre
    Njuter av andra mindre saker, sådant som vart oviktigt innan.

    Negativa:
    Vaknar med ångest, deprition
    Stressig
    Sitter och spänner mig
    Koncentrationen är noll

    #80579
    Slut2013
    Medlem

    50 dagar…
    Det är hälften av mitt stora mål de!

    Jag känner mig nerstämd och väldigt väldigt arg, arg på allt och alla.
    Och det gör mig ledsen, för det är inte den jag är.. väldigt svårt att trå att det är abstinens.. kanske abstinens för något anant, socker, kaffe eller datorspelandet som jag drar ner på:P.. jag vet inte.. iaf så känner jag att dessa svackor är jobbiga och de kommer när man minst anar dem.
    Och de håller i säg länge.
    Men när lyckan kommer så försöker jag stanna där så länge som möjligt.
    Och dom stunderna hoppas jag kommer fler gånger än de dåliga snart.

    tack för att fler tagit detta asbra valet i livet!

    #80583
    Pubbe
    Medlem

    Kämpa på @Slut2013. Har läst din resa ett par gånger, min resa har précis börjat men just dina första inlägg om ångest, psykisk ohälsa är symptomer som jag brottats med också under en längre tid men dessa symptomer har inte synts till under min första snusfria vecka. Vilket gör att jag är super positive till livet igen. Man undrar bara om nikotinet verkligen ha spelet en detta spratt (?)

     

     

     

     

    #80584
    Slut2013
    Medlem

    Gott o höra Pubbe. Hoppas det hjälper dig att läsa och att det inte bara är nerlåtande, för det har vart jobbigt.
    Men fått mycket tillbaka.
    Det är väldigt lätt att man glömmer de bra grejerna och bara koncentrera sig på de dåliga.

    Jag har börjat må lustigt igen, men som sagt så har jag ersatt mitt snusande med nikotinfritt och socker, mer kaffe och öl.
    Vilket jag tror är boven till att mitt stressiga ”jag” kommer tillbaka.
    Räta på ryggen, andas med magen och släpp ner axlarna!

    Simma lugnt!

     

    #80609
    Slut2013
    Medlem

    Kom på att jag har PMS

    humörsvängningar
    hatar allt och alla
    lipar för inget
    tvekar på livet
    äter godis o glass jämt
    känner mig svullen

    #80640
    Slut2013
    Medlem

    70 dagar!
    Och jag känner mig tipptopp.
    Det finns lite skavanker här och där men i det stora hela så känner jag mig som en stolt vinnare.
    Många gånger så tittar jag på snus och tänker att jag ska börja, men eftersom jag kommit såhär långt kan jag gå lite till.
    Vilket jag tänkt sen dag 7.
    Jag räknar inte dagarna längre.. blir glad de gånger jag kommer in här och ser hur längesedan det var jag slutade. Ser fram till dag hundra och tänkte att jag då ska läsa om min dagbok här från början.

    Kämpa på ni andra!! snus är skit!

    /V

    #80677
    Slut2013
    Medlem

    80 dagar idag.. och kämpar fortafarande. inte lika hårt. men det kommer stunder då de suger till i skallen efter något.
    Det dagarna brukar innehålla något fel.. något som saknas.. och vad man än gör så blir man inte tillfredstäld.
    De som kommer ditt så är tipsen.. ta ett steg framåt bara. Gör något annat helt enkelt och sluta tänka på snus.

    #80697
    Slut2013
    Medlem

    89 dagar.
    Det kommer varannan vecka, ett sug efter något. Man försöker döva det med kaffe, sprit eller godis. mat..tränning. inget hjälper..
    Det ända man vill göra är att åka till affären och öppna en dossa framför kassakärringen och trycka in det under läppen. lägga sig på golvet och säga ” aaaahhh”

    Men varför slutade jag då från första början då? var det för att jag skulle börja igen.. tror inte det.
    Det är inte lätt.. men bara att bita igen.!

    #80699

    För ganska precis en månad sen skrev du om PMS… Hormoncykler är rätt komplexa saker. Om du håller koll var i cykeln du befinner dig när det blir jobbigt, kan du lära dig saker om dig själv och ha beredskap att hålla emot enklare…

    Nu är jag ju man men har lärt mig den hårda vägen att PMS är ingen lek…

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 90 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.