slutar 2013

Välkommen! Forum Dagbok slutar 2013

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 90 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #80707
    Slut2013
    Medlem

    nu är jag ju man också.. men tack för tipset. ska prova;)

    #80708

    Oops då blev det lite konstigt :O

    #80709
    Slut2013
    Medlem

    Jo. de jag jämförde med tanten hemma när hon kom in i den perioden.
    PMS = sluta med snus.

    O de verkar fan stämma för nu känner jag mig vilsen, deprimerad och förbannat sugen på mat,nikotin,godis o att börja snusa och vill bråka, gråta och söker efter kickar i allt. Träning, sex, kaffe, köpa saker.. allt!
    O det är intet som biter.
    Det går verkligen i uppförsbacke just nu.. med motvind på köpet.

    #80748
    Slut2013
    Medlem

    imorgon ska jag fira min 100 års dag!
    Längtat så förbannat efter detta sträck.. och det är som dom säger, vid hundra så är det tuffa tider igen.
    Vart sugen på att börja igen.. glömt helt bort varaför jag slutade och letar anledningar till att börja igen.
    Men det är ju de drogen vill.. och många trillat ner i den fällan och varnat oss andra.

    Nu ska jag gå och gifta mig. utan snus.

    #80802
    Slut2013
    Medlem

    Jag behöver lite råd.

    Idag har jag en dosa nikotinfritt jämte mig och bestämt mig för att jag ska sluta helt med det också.
    Jag blir ledsen och känner att inget är kul längre, jag har inte slutat än. men tanken på att göra det leder till djup nedstämdhet.
    Inget idag på morgonen var lockande, plugget inför provet imorgon är ingen höjdare.. fick nästan lite panik. o oro att ajg ångrar mina studier.
    Sen tog jag en nikotinfri snus, en kaffe och allt blev bra.
    ”Det ordnar sig” tänkte jag och började lägga upp hur jag skulle göra dagen bra.

    Sen längtar jag mer efter alkohol nu mera. Jag dricker inte mer.. kanske fler ggr i månaden men inte så jag blir full.
    Men det skrämmer mig att jag har sug efter detta mer. nu efter 100 dagar också.

    Är jag redo för att skippa snuset helt och hållet?
    Mina fördelar med att inte snusa är inte tillräckliga känns det som idag, utan snus är det lika jobbigt. tänker jag.
    Men också så har jag tänket i bakhuvudet om att man hjärna vill lura mig. Letar anledningar till att börja igen.. och det är så jävla jobbigt att motstå idag!

    Ska jag lägga ner nikotinfritt? ska jag ge mig själv ett annat beroende? ska jag söka hjälp? antidepresivt?

    Har någon annan vart i samma sits efter 100 dagar?

    #80832
    Slut2013
    Medlem

    Hej..

    #80833
    Slut2013
    Medlem

    oj.. glömde texten.

    Jag har nu vart hård.. eller bestämd med mig själv att trappa ner på nikotinfritt snus.
    Jag snusar den som heter just ”tobak & nikotinfri”
    Jag var trött på att åka och köpa stock med påsar som inte gjorde mer än att fylla upp läppen.. 22 kr dosan kostar dem. 220 kr stocken.. o 2-3 stockar i månaden.. NEJ. nu får de vara slut!

    Jag ska inte säga det är skit.. de hjälpte faktiskt mig att komma så här långt som jag gjort. Det hjälper inte alla men de gjorde sitt jobb för mig iaf.
    Jag ska göra som jag gjorde med snuset.. jag ska köpa en dosa till(nikotin fritt) och se hur länge den kan överleva.

    Gjorde samma sak med snuset innan ajg slutade och den dagen jag slutade så blev jag så trött på ett så jag spolade ner skiten i toaletten! Och där efter har jag inte tagit något nikotin eller tobak!

    Jag sitter här och är lycklig över att jag tagit detta beslut nu. med hjälp i från anhöriga så har jag också lyckats inse detta beslut som en bra sak.
    För fan vad jag kommer sakna snuset.. och vad jag blir ledsen när jag tänker på det.
    Men fan va den har vart en bov för mig också!
    Det finns många bra saker med snus.. men jag kan säga så här, att det var längesedan min kropp mådde så här bra!

    #80889
    Slut2013
    Medlem

    Känns bättre att trappa ner på onico!
    Många gånger när jag tar så känns det som att det kunde kvittat faktiskt..
    Får inte samma panik över att inte ha dosan med mig eller att inte ha något under läppen, kan känna ångest över att dosan håller på att ta slut. men övertygar mig snabbt om att papper funkar lika bra!

    sover gott och vaknar gott numera också
    Spring som en idiot när jag väl gör det..
    Förbättrat min tid sen jag slutade snusa med över 2 minuter.

    #81045
    Slut2013
    Medlem

    en tredje del avklarad av mitt mål!

    Alltså 4 månader!
    Vilket jag ska fira med att springa ikväll
    kämpa på ni andra!!

    #81046
    Jajo
    Medlem

    Woho, grattis! 🙂 Hur går det med Onicon?

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 90 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.