slutar 2013

Välkommen! Forum Dagbok slutar 2013

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 71 till 80 (av 90 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #81138
    Slut2013
    Medlem

    Det går dåligt!
    Det som är bra med onicon är att jag snusar den kanske 2 dosor i månaden..
    Men sen använder jag ”tobak ” nikotinfritt” istället. ett mycket billigare och MYCKET bättre alternativ.
    Det bästa och billigaste är inget alls..
    Jag trappade ner med tuggummin vilket gick bra.. den första veckan, sen svarade magen på alla gummi o jag fick sluta med det.
    Mitt jävla kaffe beroende har blivet värre nu istället… är det inte det ena så är det de andra..

    #81139
    maffe
    Medlem

    Munnen mår väl bättre?
    Blodtrycket bättre .
    Mindre GIFT i munnen, som dessutom kan vara cancerframkallande
    Ej slav.
    Rikare.

    Dessa argument brukar jag använda när suget kommer. Men visst e det ett lurigt beroende att slåss mot!!

    #81144
    Slut2013
    Medlem

    Bra kondition
    Känner smak o lukt MYCKET bättre
    Bättre blodcirkulation
    Bättre puls
    Hjärtat slår inte dubbelslag längre
    Lugnare
    Inte lika lättstressad längre
    Luktar bättre i munnen
    Ser bättre ut i munnen
    Piggare
    Sover bättre
    Orkar mer
    Fastare avföring
    Inga magsår
    Inga sura uppstötningar
    Ingen halsbränna
    Fingrarna luktar och ser bra ut
    Plånboken är gladare (pengar går åt till mer godis & god mat)
    Jeansen är ringfria
    Frihetskänsla
    Bättre självförtroende
    Friskare mentalt & fysiskt
    Får hångla & kyssas mer

    De viktigaste pluset är att jag kommer närmare min karaktär, mitt gamla jag.
    För den fan som snusar är inte sig själv.. den personen är ”en snusare”
    problemlösningar går via nikotin och gift.

    Jag är glad att jag slutade.. den sanna glädjen med att känna vinst kommer inte jätte ofta. Men när den väl kommer så är den skyhelvetes bättre knark än vad en prilla ger!

    Tro mig och kämpa på!!

    #81377
    Slut2013
    Medlem

    11 dagar kvar så är ett halvår avklarat!

    #81378
    maffe
    Medlem

    Bravo, och visst ser man att du slutat snusa!!!! Redan ditt alias avslöjar dig?! ”slut20133”

    #81388
    Svensson
    Medlem

    Bra jobbat! Jösses, jag känner igen mig! Jag har dock inte varit snusfri lika länge som du. Just nu är jag inne i en period då jag har sådant sug att det kan jämföras med första veckan och känner att allt är meningslöst och är mycket irriterad!

    #81403
    Slut2013
    Medlem

    Gott jobbat svensson!

    Kör på bara. det blir lättare för varje dag.. o vägbulor kommer men tänkt bara ” om jag fixade skiten i början, så fixar jag detta nu”

    Jag längtar ibland efter att börja snusa.. som om jag ska börja igen i framtiden. Men efter 6 månader så känner jag som att jag aldrig vart en snusare.
    Jag har nikotinfritt fortfarande dock. Men som jag tycker o säger,, bättre det än gift iaf.
    O piggare är jag. o nyttigare är jag!

    Jag mår lite illa av att se folk snusa lös o blöt jävla brun skit. uch.. doften är dock väldigt lockande.
    Men de viktigaste är att aldrig, aldigt! inte för en enda gång tänka ”Men jag har ju hållt upp så här länge, en kan jag ju ta”

    Och om du känner att du kommer i en svacka, o känner att du aldrig kommer fixa det. Säg till dig själv följande ord.
    ”Skaffa lite karaktär för fan!” sen ger du dig ut och springer!joggar, cyklar eller köp en stor jävla godispåse!

    lycka till!

    #81472
    Slut2013
    Medlem

    Ett halvår!!
    Kan knappt fatta det..
    Men ändå så känns det som att jag aldrig brukat nikotin i hela mitt liv.
    Jag sitter dock nu med en nikotinfri under läppen.. men de senaste daagarna ha jag tänkt på att trappa ner det också.
    Försökt at övertyga mig om att toapapper funkar lika bra..

    LYCKA TILL DÄR UTE!
    O KÄMPA PÅ!

    #81485
    martin_1
    Medlem

    Hatten av och grattis!! Ett halvår är en milstolpe! Hoppas det går fortsatt bra!

    #81514
    Motivation
    Medlem

    Hej Slut2013. Härligt jobbat. Jag hoppas att du lyckats få bort det under läppen också.
    Jag använde torkpapper, stadigt slag. TORK Wiper 415 som vi har här på jobbet :).
    Plötsligt en dag upptäckte jag att jag inte känt behov av att stoppa in något under läppen längre. Så då bestämde jag att jag fick ta en ”papperssnus” så fort det blev för svårt. Men jag tog inte många efter det. Min teori är att papper är till skillnad mot onico och ingefära helt neutralt så det triggar inte så mycket, och läppen tycker då tillslut att det är helt onödigt att använda. Lycka till!

Visar 10 inlägg - 71 till 80 (av 90 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.