Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Slutsnusat #74106
    alex1209
    Medlem

    Hej DrKrall

    Bra jobbat du med, Kom igen nu. snart är du också halv pro.

    Om en vecka skall jag intervjua dig och höra hur det har gått och hur du har klarat dig 😈 . du verkar var på rätt väg så här långt.

    Kämpa på bara och kom ihåg en sak. Alex is watching you 👿 ”alltså det betyder farligt, INTE snusa igen”

    som svar på: Slutsnusat #74104
    alex1209
    Medlem

    Arga Tessan ! hej på dig, Där har du en förbättring, du börjar stava nikotin med K och INTE med C, detta beror på at du har bestämt dig att SLUTA med nikotinet ”Kanske” 😉

    Idag var jag sugen IGEN på att köpa nikotin tuggummi, körde på vägen hem förbi apoteket och precis innan jag parkerade tänkte jag så här ” Alex, va F!! håller du på med? tänk om Tessan ser dig göra detta, vad skal hon säga om dig 😡 ?”, ja, DÅ och det körde jag vidare hemåt och nu är det värsta över, har ätit massa gott ”frukt” och lästa alla tidningar på nätet och snart kanske skall jag se på nån film.

    Vad jag vill säga, kämpa på, det är värt tro mig. jag är så glad att inte jaag har köpt nån snus sedan 9:e dec, imorn är det 20 dar sen. de är inte över men det blir lättare för varje dag som går. Ta en timme i taget.

    I början var det värt på nätterna, nu har man kommit över det värsta.

    Kom igen nu tessan, jag hejar på dig som alltid ju 😉 det här fixar du lätt. Vill du ha lite stöd skriv nåt här, gnäll,, klaga, och var arg om du vill, BARA inte du halkar där igen ör det är så jäkla lätt.

    Tänk så här Tessan. Du är duktig som har klarat detta hittils och bevisa för dig själv att du klarar det hela vägen men ta som sagt en dag i taget.

    Arga Tessan ! vi hörs, jag kommer att hålla ett öga på dig nu så passa dig 😉

    /A

    som svar på: Slutsnusat #74097
    alex1209
    Medlem

    Hej Tessan

    Bra jobbat Tessan.

    Du kanske skall sluta oroa dig för då lär du inte komma ur nikotin begäret.

    jag går nämligen genom samma process som du gör, det är min 18:e dag

    sedna jag slutade köpa snus, kör med plåster som jag skall oxå fimpa helt om 3 dagar. iofs så har jag inget nu, försöker vänja mig redan nu.

    Jag vet inte, jag önskar att jag hade det rätta svaret till dig Tessan, men en sak vet jag, Du kommer att fixa det här LÄTT fröken Tessan 😉 , jag hejar på dig som du säger .

    som svar på: VI KLARAR DET! #74056
    alex1209
    Medlem

    Välkommen till klubben Skavank, 2-dar är nice att vara utan det där giftet, räkna inte dagar i början, ta ett steg i taget och räkna timmar, se varje timme som ett steg närmare målet, var beredd på att det kan bli jobbigt ibland men det hör till, som ulmauli skrev , bit ihop, ignorera abistinensen, inte lätt men om nån annan klarade det så skall vi oxå fixa det här :) .

    Skriv gärna här, det brukar faktiskt hjälpa att läsa av hur andra klarar sig genom. och du, kämpa på nu, ju fler vi blir dessto roligare är det 😉

    som svar på: 44+0 dagar. #73892
    alex1209
    Medlem

    ajajaj,, Snusmupp ! jag LIDER med dig skal du veta, Idag har det varit tufft hela dagen för mig, i stortsätt efter 12-tiden och min nikotinfria kickup tog slut då, ville hemskt gärna köpa en ny men samtidigt vill jag inte framkalla ett nytt behov av att ha något under läppen.

    Abestinensen är värst så här sent på kvällen men det hör till och det visste du och jag, man kan inte snusa i 15-år en dosa om dagen och sen tror att det är över på 15 dagar 😯 , shit vad dum man har varit,, hehehehe, Jag skrattar åt vårt lidande faktiskt. Här sitter man och gnäller om hur jobbigt man har det när man själv betalade pengar för att få ett sånt beroende.

    Nu har forumet blev en tröst för mig och jag är här rätt ofta, den fungerar som dagbok för mig och dina inlägg är efterlängtade skall du veta 😉 .

    Det roliga av allt är att vi har skaffat oss en sysselsättning så här inför Julen, att tänka hela tiden på att INTE tänka på snus :) .

    Det konstiga är att vissa dagar känns som om jag är helt av med beroendet och andra dagar (som idag) känns det som om det är min första dag.

    I vilket fall som helst så är jag glad över beslutet jag.

    hoppas nu att du kan sova natten ut utan att ha sömnstörningar och att den där åsnan du pratar om är imorgon en glad och trevlig häst :). natti på dig snusmupp och SKRIV och berätta hur du har det.

    Kämpa på nu, du är tuff och är min förbil :) förstör inte den bilden nu :D

    som svar på: 4 snusfria dagar #74058
    alex1209
    Medlem

    Bra jobbat, det är mest jobbigt på kvällerna och den dåliga sömnrytmen man har i början. Det är 13 dar sen för min del MEN jag kör med plåster som jag tänker ta bort helt nu på fredag. Idag hade jag en hemsk abestinens vid 12 tiden o varade ett bra tag, nu är det lugnare känns det som.

    Alkohol, hmm jaag vet inte, tog en öl här omdagen o det gick bra, det är bara att njuta av det man äter och dricker, testa dig fram. Och du, Lycka till nu, berätta hur det gick med julbordet. :-)

    som svar på: 44+0 dagar. #73890
    alex1209
    Medlem

    Snusmupp ! Igår kväll var det jobbit för mig, det enda jag hade i tankarna var (snus), :) , det kommer i vågor då och då, kan inte fatta att det har gått nu 12-dar, bra jobbat Alex (jag) :-)

    Jag tänkte så här igår när det var som värst ” Alex, tänk på han stackars muppen som inte ens kör med nikotinfrisnus, HAN har klarat sig hur bra somhelst och det kan DU oxå), ja, det hjälpte lite 😉

    fortsätt kämpa nu och berätta hur det går, behöver höra om ditt lidande :)för att glöma bort mitt. :)

    som svar på: 44+0 dagar. #73886
    alex1209
    Medlem

    Kickup (blå) Nikotinfritt Snunsmpp, OM det nu ett måste, det hjälper otroligt mycket, Föra gången jag försökte sluta utan hjälpmedel var det in i helv!!! kämpigt och jag gav upp efter 2 dygn, nu är det 10-11 dagar sen jag bojkottade General och jag sa som du, nu är jag 13000 kr rikare om året, och EXAKT som du så har jag lagt en del pengar på annat för att dämpa ner de obehagliga känslorna, Kickup hjälpte en heeeeeel del men det är bara en kort period sen är vi friaaaaaaa och normala människor igen.

    Och du! Din inlägg är så roliga, de får mig skratta och ger mig insperation iaf :),

    Kom igen, vi kan utmana varandra om du vill, fast som sagt jag kör med Kickup (nikotinfritt) då och då.

    Vi klarar det här LÄTT muppen, 😉

    som svar på: ledsen, yr och såååå grinig #74049
    alex1209
    Medlem

    Vad då 7:e dagen, det är sen 9:e dec jag la ner snuset så det bör vara mer än 7-dar eller? :-(

    HAHAHA.. Snusmupp:n nej det är inget fel på dig, jag sover som sagt så otroligt ytligt och ingen djup sömn nu förtiden och det relateras så klart till vad kroppen går genom nu så kokko i huvudet är du inte (tror jag) ;).

    Ha det och God Jul på er med , vi fixar det här LÄTT.

    som svar på: Tvärnit 10-12-09 #73982
    alex1209
    Medlem

    Hur går det Pianoman? hoppas att du klarar dig för här går det framåt och än så länge är jag nöjd med resultaten :).

    Nu är det no way back. inget mer snusande,

    apropå sömn, som du var jag förr, man kunde riva väggen intil min säng med grävmaskin och jag sov djupt för det, nu vaknar jag om en myra tassar över mattan i sovrummet :). inte direkt (en myra) men det känns så 😉 det hör till tror jag, vi blir normala igen när suget är över hlet o hållet kanske,, kanske.

    Good luck

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)