44+0 dagar.

Välkommen! Forum Dagbok 44+0 dagar.

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #73887
    birgitta
    Medlem

    Snusmupp…det känns bättre i morgon, litegrann….Det är NU du ska kämpa på som aldrig förr…Fjärde veckan är mindre tung än tredje…sedan händer något magiskt…humöret vänder uppåt, sömnen blir behagligare, du blir stentuff (inte känslig längre), pannbenet blänker lite mer än förut…Du ska få se…Fixar du inte en vecka till så kommer du inte att få uppleva den fantastiska lilla känslan du slitit så ont för…

    #73888
    Snusmupp
    Medlem

    Ni e gryma alex och birgitta, tack!

    Ok, jag skall ta min syltfyllda skalle o krypa till kojs o sova bort det! Det e ju heeelt sjukt detta! Brorsan som slutat sedan två år tillbaka sade nått rätt skoj i dag; ”Om du börjar snusa igen så har du både blivit småfet och snustorsk igen, skulle du va nöjd med det?”

    Hmmm….låt mig tänkanix.

    Grym suport från er, ni ligger en upp- skall inte glömma det!

    #73889
    henkeohenke
    Keymaster

    Tack Snusmupp för de värmande orden och för att du delar med dig av din kamp! Det är riktigt kul att se att det går bra för dig och de andra som skriver här även om det är himmel och helvete i jämna doser. Det är helt klart att upplevelserna av att sluta är individuella och att alla har sitt sätt att tackla det. Men jag tror att det ger väldigt mycket att byta erfarenheter med människor i samma situation och jag är övertygad om att det är en utmaning som gör att man växer. Jag tänker inte främst på de fördelar ekonomiskt eller hälsomässigt som man får utan att man går ur det som en mycket starkare människa. Klarar man att sluta snusa så kan man ta sig an i princip vilken utmaning som helst, och det är en ganska fantastisk känsla!

    #73890
    alex1209
    Medlem

    Snusmupp ! Igår kväll var det jobbit för mig, det enda jag hade i tankarna var (snus), :) , det kommer i vågor då och då, kan inte fatta att det har gått nu 12-dar, bra jobbat Alex (jag) :-)

    Jag tänkte så här igår när det var som värst ” Alex, tänk på han stackars muppen som inte ens kör med nikotinfrisnus, HAN har klarat sig hur bra somhelst och det kan DU oxå), ja, det hjälpte lite 😉

    fortsätt kämpa nu och berätta hur det går, behöver höra om ditt lidande :)för att glöma bort mitt. :)

    #73891
    Snusmupp
    Medlem

    Alex1209!

    Tolv dagar är ett hästjobb, grymt bra jobbat! Jag har sagt att jag skall vara ärlig, så det skall jag. Har en dosa Onico i byxfickan i detta nuet. Så jag är inte så jäkla grym som du framställer mig, men tack ändå. Visst har du rätt, den enda sanna glädjen är skadeglädjen!

    Gårdagen var fruktansvärd (för oss båda). Så risig att min fru sprang och köpte en dosa Onico till mig med order om att omgående stoppa samtliga kroppsöppningar fulla annars JÄV*#!+R!!! Jag var tydligen en riktig plåga att leva med??? Sagt och gjort så mulade jag in det torra smaklösa och synnerligen osympatiska snussubstitutet, i alla fall i en väl vald kroppsöppning. Efter en kvarts mumsande på vad som inledningsvis kändes som torrt och smaklöst började det nu smaka riktigt bra. De senaste dagarna har huvudet känts som fyllt av sylt, vilket nu började lätta. Har haft riktigt svårt att fokusera blicken och att sova fler timmar än tre i sträck har varit omöjligt. Så nu sitter jag här, huvudet tungt och hängigt, grinig som en… (föreställ dig någon grining), ”speedad” av allt kaffe jag druckit och dessutom med sömnbrist, med munnen full av Onico och försöker lura mig själv. Det går sisådär. Det enda som går är dagarna och jag skall vänta ut denna abstinens, det har nu blivit en principsak! Föreställ dig en åsna med principer, så tjurskallig är jag nu.

    För varje dag som går blir vi lite mindre beroende, mår lite bättre och kommer lite närmre ett liv i frihet. Så ta du med gott samvete en nikotinfri ”snus” du Alex, det har du gjort dig förtjänt av! Räkna dagarna, starta en dagbok på detta mycket eminenta forum och skriv några rader när det är som värst! Men ge F*N i att ta en riktig snus!

    Kör hårt!!!

    #73892
    alex1209
    Medlem

    ajajaj,, Snusmupp ! jag LIDER med dig skal du veta, Idag har det varit tufft hela dagen för mig, i stortsätt efter 12-tiden och min nikotinfria kickup tog slut då, ville hemskt gärna köpa en ny men samtidigt vill jag inte framkalla ett nytt behov av att ha något under läppen.

    Abestinensen är värst så här sent på kvällen men det hör till och det visste du och jag, man kan inte snusa i 15-år en dosa om dagen och sen tror att det är över på 15 dagar 😯 , shit vad dum man har varit,, hehehehe, Jag skrattar åt vårt lidande faktiskt. Här sitter man och gnäller om hur jobbigt man har det när man själv betalade pengar för att få ett sånt beroende.

    Nu har forumet blev en tröst för mig och jag är här rätt ofta, den fungerar som dagbok för mig och dina inlägg är efterlängtade skall du veta 😉 .

    Det roliga av allt är att vi har skaffat oss en sysselsättning så här inför Julen, att tänka hela tiden på att INTE tänka på snus :) .

    Det konstiga är att vissa dagar känns som om jag är helt av med beroendet och andra dagar (som idag) känns det som om det är min första dag.

    I vilket fall som helst så är jag glad över beslutet jag.

    hoppas nu att du kan sova natten ut utan att ha sömnstörningar och att den där åsnan du pratar om är imorgon en glad och trevlig häst :). natti på dig snusmupp och SKRIV och berätta hur du har det.

    Kämpa på nu, du är tuff och är min förbil :) förstör inte den bilden nu :D

    #73893
    Snusmupp
    Medlem

    44+28

    Snusfri: 72 dagar och Nikotinfri: 4 VECKOR! :mrgreen:

    Det börjar ta sig! Kring julafton tog jag mig ur en abstinens-dipp som inte liknade något annat jag känt i slutasnusa väg.

    När det var som värst var det enda jag tänkte; det går över, förr eller senare. Vilket det gjorde, fantastisk känsla!

    Till alla fantastiska ”Hejapåare” där ute och alla slutasnusare; GOTT NYTT ÅR!!!

    #73894
    birgitta
    Medlem

    …tänkte att jag måste skriva till dig att skriva om de små stunder som går bra..inte bara om stunder som går dåligt..då blir det ju liksom ännu värre…är du med?..klart jag förstår att det är kämpigt..vet ju precis hur det känns…(har inte varit nikotinfri på 30 år)….men lura tankebanan kanske man kan…och hej och hå,,Nu läste jag att det har vänt lite..gör mig glad..släng fusksnuset i slasken och kör på…du fixar det…eller hur?

    #73895
    Snusanne
    Medlem

    Hej snusmuppen!

    Det har varit intressant att läsa om din kamp. Bra kämpat! Själv är jag inne på dag 97 och har haft en dipp de senaste dagarna. Ungefär samma saker som du haft:

    – Illamående.

    – Svårt att fokusera blicken

    – Helt kokko i huvudet

    – Nedstämd och mycket känslig (känner inte igen mig själv)

    – Mitt bogvisir till pannben börjar rosta

    Märkligt hur kroppen funkar… Det jag fastnade mest för i din beskrivning är hjärtklappningen, eftersom jag också har det. Eller mer som att hjärtat rusar iväg liksom. Jobbigt. Idag var jag på gymmet, sprang på ett löpband och kände en sorts förvarning (som alltid kommer före hjärtklappningen) om jag hinner blåsa ut all luft och hålla andan – eller hosta till lite – så brukar jag klara mig. Men det är obehagligt och jag tycker att det blivit mycket värre sedan jag slutade snusa. Det borde bli bättre.

    Jag tycker du är duktig som kämpar på, trots alla obehagligheter (jag med…)

    Kämpa på!

    #73896
    Snusmupp
    Medlem

    Birgitta.

    Helt rätt inställning! Visst skall man fokusera på det positiva i livet. Dessutom ligger du ca en vecka före mig så om det finns någon statistik på när dipparna kommer så vet du ju hur det känns och kan förvarna :-) Hoppas du kommit en bit på väg i din svacka och att du ser ljuset i tunneln snart! Kämpa på! Skriv gärna i din dagbok på forumet om din kosthållning och träning!!!

    Snusanne.

    Starkt jobbat att ta dig igenom svackan men främst av allt, grattis till de snart 100 dagarna! Måste kännas fantastiskt! Mitt nästa delmål är en månad om två dagar. Som en liten tröst i abstinensen kan jag säga att min knas dipp med hjärtklappning släppte efter ca fem dagar. Nu känner jag nästan inget påslag alls. Kommer och går som vanligt men inte så som du känner nu (och jag gjorde då). Det kommer att bli bättre, ta en dag i taget och varför inte ta ett besök till vårdcentralen och kolla värdena nu när du kämpat så bra och blivit fri nikotinet? En nystart på alla håll!

    STARKT JOBBAT till er båda!! Kul att få ta del av era framsteg!!!

    ALEX1209, HUR GÅR DET FÖR DIG??? Hittar ingen dagbok av dig…

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 58 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.