Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Slutat av en slump. #86257
    janne321
    Medlem

    Jaha, ytterligare drygt ett år- således nu sammanlagt fyra- och f f snusfri………

    som svar på: Slutat av en slump. #83602
    janne321
    Medlem

    Hej alla tänkte jag men det är låg aktivitet på denna sidan förefaller det….alltnog över tre års abstinens från nikotindjävulen och allt har gått finfint…….

    som svar på: Slutat av en slump. #80829
    janne321
    Medlem

    Hej nu är jag här igen!!! Över två års abstinens från all nikotin har t o m missat tvåårsdagen så långt borta ligger alltså snustankarna numer…..kämpa på ni nikotinister som f f är fast i djävulens tentaklar det går att ta sig loss!!!

    som svar på: 2013-05-28 kl 11:00 #80380
    janne321
    Medlem

    Snusfri sedan snart två år efter trettiofem som missbrukare- vet således att det går. Beroende är individuellt men med viljans kraft kan den mest inbitna missbrukare bli fri. Det mesta sitter i tankar och med det också påverkbart. Tänk intensivt på att bita i en citron och känn hur det vattas i munnen…….tänk intensivt på snus och hur gott det är…

    som svar på: Slutat av en slump. #75248
    janne321
    Medlem

    Hej och hå ett år och en dag-missade årsdagen-som nikotinfri. Funkar kanon och inget som helst sug…..kämpa på det lönar sig!!!

    som svar på: Slutat av en slump. #75247
    janne321
    Medlem

    Hej go´vänner och medborgare ute i världen.

    Fri från snuset sex månader idag och allt är lugnt.Tillbakablickande så är Nikotindjävulen sedan länge nedkämpad, död och begravd. Den var inte alls så stark som han och hans medlöpare hotade med att vara. Detta är något som jag trott i alla år och därför ej vågat på allvar att utmana honom. Med en viss beklagan men samtidigt glad och stolt att jag till slut tog utmaningen och avgick med seger, beklagan står för att jag skulle vågat detta för flera år sedan.

    Symptom samt upplevande av de besvär som visar sig i samband med abstinens är sannolikt lika många som individer som genomlider denna fas. Min övertygelse är att det väldigt olika hur man uthärdar smärta och att det inte går att få full förståelse av en unik upplevelse hos en annan individ. Min vilja denna gång var starkare än att tillgodose kortsiktiga behov och det tror jag ändå går att generalisera att det starka behovet tämligen snart faller tillbaka. Ni som kämpar håll ut……..

    som svar på: En snusare långt hemifrån #75780
    janne321
    Medlem

    Räcker en vecka……hmmm…

    som svar på: En snusare långt hemifrån #75779
    janne321
    Medlem

    Men va f-n en fråga….fem dosor om da´n? Hur är det möjligt….35 stockar ungefär kvar…jag är skeptisk men gör gärna ett försök att övertyga mig!! Vad säger ni andra om denna förbrukning??

    som svar på: Judgement Day – Bära eller brista #75715
    janne321
    Medlem

    smekis…vill inte ”veta bäst” men att dra ned på konsumtionen KAN vara självbedrägeri. Ju längre mellan prisarna desto godare är dom ju och det är det minnet som etablerats när man helt avslutar sitt bruk. Snusa som vanligt eller t o m öka så du blir mätt på det och kasta sedan dosan och jag törs lova att det var länge sedan skinkmackan smakade så gott……………………….

    som svar på: Judgement Day – Bära eller brista #75713
    janne321
    Medlem

    Jadu Dr Tolala, Cold Turkey o så antidepressiva preparat!? Uppfattningarna om att sluta med ett gift och ersätta med annat är väl många. Vet inte vad jag skall likna ditt förslag vid. MIN uppfattning är väl att läkemedelsbolag skulle hitta en medicin mot att vara frisk ifall det var tillåtet och fanns pengar att göra på det. Cold Turkey skall väl vara det som det står för….sluta tvärt och möt abstinensbesvären med den kraft som kroppen besitter – vi människor har en fantastisk självläkande förmåga som vi skall använda oss av så långt det är möjligt.

    Lycka till smekis och god jul. Ifall du lyckas bryta kommer du att få ta del av julmaten med pånyttfött smaksinne vilket återkommer när man slutar bruka nikotin!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)