44+0 dagar.

Välkommen! Forum Dagbok 44+0 dagar.

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #73897
    TLiman
    Medlem

    Hej och kämpa på!

    Känner igen mig från hur det var senast jag slutade.

    Jag börjar min nedtrappning idag. Skall bli gött när man kommer så långt som du kommit.

    #73898
    Snusmupp
    Medlem

    44+35

    Snusfri: 79 dagar.

    Nikotinfri: 35 dagar.

    Om några timmar är det 35 dagar. En Djup dipp har precis avklarats och äntligen börjar det ljusna igen! Jag har tagit hjälp av nikotinfri ”snus” vilket faktiskt hjälpt en hel del. Känner i dag att jag har så pass mycket ork och kraft att jag, precis som henkeohenke, kan ta tag i mina fantastiskt subtilt påsmugna sju-åtta kilo runt midjan. De sitter där av en anledning; jag tyckte synd om mig själv när jag mådde som värst och åt allt som var gott. Dåligt…hmm, njaeee inte nödvändigtvis. Jag har ju klarat en månad utan nikotin…

    Senaste dagarna:

    + Munhygienen!!! Fantastiskt underverk!

    + Sömnen börjar bli bättre och bättre.

    + När jag tittar i kylen mot den hylla där stocken alltid låg känner jag en glädje, jag håller faktiskt på att klara det!

    + Är inte lika yr och mosig i huvudet längre, en stor skillnad! (Just detta upplevde jag var det värsta)

    + Lite mindre hjärtklappning nu än förr.

    – Käner av irritationen fortfarande. Känslig och ganska lättstött. Kort stubin men det är mycket mycket bättre.

    – Hjärtklappningen kommer och går.

    – Ca åtta kilo onödigt fett på kroppen…

    – (+) Nu blir det inga sovmorgnar mer. Cardio cardio cardio….

    Ja, det var väl det. Får se vad jag gör med kost och motionsdokumentationen. Men å andra sidan har jag fullt upp fram till juni med att jobba bort mina slutasnusa kilon, så jag har att engagera mig i ändå. Och än är den sista dippen inte kommen så det är bara till att hålla i hatten och åka! Närmar mig 44+44 med stormsteg!

    Fem veckor, check!

    #73899
    Johan
    Medlem

    Hejsan

    Bra jobbat! Själv befinner jag mig mitt i natten mellan nikotinfri dag två och tre – hyperspeedad förstås. Jag inbillade mig att det skulle vara som jävligast nu, men den föreställningen var ju bara att överge efter att ha läst om dina lidanden.

    Jag får dock medge att den lille smygmasochisten inom mig knappt kan bärga sig inför vad som komma skall.

    #73900
    birgitta
    Medlem

    ja du Snusmuppen..vi harvar på vi..Bra jobbat!!!

    #73901
    Snusmupp
    Medlem

    44+42

    Sex veckor!

    Snusfri: 86 dagar.

    Nikotinfri: 42 dagar.

    Äntligen känner jag att det går lätt! Har inte haft någon dipp sedan i jul och nu är jag inne i en skön period där allt bara flyter på. Den senaste veckan har jag kommit på mig själv med att tänka på snus inte mer än ett par gånger. Men garden är högt hållen, för dipparna kommer när man minst anar det.

    Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera:

    + Sover som en kung om nätterna!

    + Mår som en kung!

    + Rasar i vikt, slutasnusa kilona dunstar. (Dagbok 93+27)

    Till alla er tappra som kämpar i de inledande dagarna, fortsätt kämpa! Det går inte att beskriva känslan att känna att man faktiskt håller på att ta sig ur beroendet!

    #73902
    Stork
    Medlem

    Riktigt bra jobbat.

    Det kommer bara bli ännu bättre med tiden :)

    #73903
    Snusmupp
    Medlem

    Hej alla duktiga slutasnusakämpar!

    Var riktigt länge sedan jag uppdaterade både denna och viktminskningen. Har haft riktigt mycket att stå i. Har läst lite inlägg av alla som kämpar i de första dagarna… bra jobbat allihop! Fortsätt så, det är verkligen värt det!

    I dag är jag snusfri sedan 104 dagar och det känns som om jag satt fast i abstinensmörkret i går! Tiden går riktigt fort och jag kan bara säga att jag inte mått så här bra på riktigt länge! I dag tänker jag knappt på snus och när abstinensen väl infinner sig så är den borta på en kvart igen.

    Kan jag så kan DU!

    #73904
    Snusmupp
    Medlem

    Oj vad tiden snurrar på fort! Har haft ruggigt mycket senaste tiden och har därför inte hunnit med att uppdatera tyvär.

    Hur som helst så går det riktigt bra. Senaste dippen i julas och lugnt sedan dess. Tänker på snus någon enstaka gång om dagen men inte besvärande mycket. Livet verkar rulla på som det skall. Inga abstinensbesvär alls faktiskt.

    Kämpa på ni alla där ute!

    //Snusfri 126 dagar.

    #73905
    Snusmupp
    Medlem

    44+94

    Snusfri: 138 dagar

    Nikotinfri: 94 dagar

    Det närmar sig 100 dagar på riktigt nu! Knappt en vecka kvar sedan spränger jag min första riktiga slutasnusa drömgräns, 100 dagar nikotinfri! Tiden har gått ruskigt fort!

    Följer sporadiskt alla dagböcker på forumet och kan konstatera att ett antal olyckliga faller ifrån i kampen. Ni som är kvar; fortsätt kämpa!!! Det är värt ALLT besvär, tro mig frun/maken/sambon glömmer bort hur jävla grinig du var de där veckorna :-)

    Kör hårt!

    #73906
    birgitta
    Medlem

    107 dagar idag..inte fallit ifrån, barablivit dålig på att skriva. Varför vet jag inte, kanske för att dagarna som snusfri rullar vidare. Det funkar bra, men visst sköljer suget över en ibland, men det går över…även om det känns enormt. Jag är helt övertygad om att jag inte kommer att snusa mer, det finns vinster med att sluta. Pengarna, tänderna/tandkött och inte oroa sig över att bli utan snus.

    Det gårflera dagar mellan att jag tänker på snus…Då jag läser här om de som startat sin snusfria bana och kämpar på i abstinensen vill jag bara säja….GE INTE UPP…det blir bättre…även om man inte tror det!!!!! Kämpa på….man kan fixa det.

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 58 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.