Våren 1970

Välkommen! Forum Dagbok Våren 1970

Visar 8 inlägg - 41 till 48 (av 48 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #81715

    Grymt imponerande!

    #81834
    LarsG
    Medlem

    God Jul på er alla!
    Hade tänkt fira min ett årsdag den 25:e, men med tiden så har den fått mindre betydelse. Kan väl säga att grovjobbet var avklarat på ett halvår.
    Så jag tackar för mig och avslutar mitt deltagande här.
    Önskar även att det går bra för er andra.
    Julhälsningar
    Lars

    #81837
    martin_1
    Medlem

    Tack! God Jul! Hoppas det går bra i fortsättningen, lycka till!

    #81914
    martin_1
    Medlem

    Grattis i alla fall! 🙂

    #81916

    Grattis på årsdagen och lycka till! Det har varit härligt att följa din resa och kul att se att du nu går vidare…

    #83277
    LarsG
    Medlem

    Hej på er alla!
    Hade väl inte tänkt att skriva något mer här. Men det kan väl kanske vara av intresse för er som just börjat resan att se att det går att sluta med nikotin. Skulle väl kunna likna resan vid en trestegsraket. Där första steget är att bryta det direkt fysiska beroendet. För min del tog det ungefär 2 a 3 månader. En jävlig tid men trots det ganska lätt, kampviljan på topp. I steg 2 utspelades det stora slaget. Konstant låg i humöret samtidigt som ett nytt beteende skall läras in. Från att ha hanterat med och motgång med en drog, till att hantera vardagen drogfri. Förr, som snusare kunde jag sitta på en stubbe i skogen och känna mig tillfreds med livet. Det går ej längre. Numera måste jag få reellt input från omgivningen för att känna mig tillfreds. Med andra ord blivit mer social. Detta steg var i stort sätt avklarat på 7 a 8 månader. Och då blir ju steg 3, det normala drogfria livet.
    Vill med detta avsluta med en stor varning för steg 2. Synnerligen lätt att själv medicinera när psyket är i botten. Man bör vara medveten om att nikotin är en synnerligen potent drog, både uppiggande samtidigt som den lugnar.

    Hoppas det går bra för er alla andra.
    Och ni som misslyckas så är det bara att börja om. Det går att sluta, även om det inte är så lätt.

    Lars

    #83278

    Härligt att höra av dig igen LarsG! Kul att det gått så bra! Trestegsraketen beskriver bra vad som händer, även om tidsintervallen är olika för olika människor. Jag vill lägga till steg 4, black swan risken. När snustrollet lägger in en stöt när man minst anar det och trott att man är klar. Det kan vara utmattning, sjukdom, depression, högmod, utsvävningar,skilsmässa, dödsfall osv. som triggar igång belönings- och tröstsystemets gamla invanda reflexmönster,långt efter man slutat. Snustrollet är en tålmodig rackare, som väntar på sin chans… Fast det har det ingeting för 🙂

    #84601
    LarsG
    Medlem

    Hej på er alla!
    Såg att en stock lös går på 510 kr. Fy fan vad gött att blivit av med den skiten.
    Hoppas att ni alla lyckas sluta. Det går och det är ljusare på andra sidan.
    Hoppas förestående vår underlättar
    Lars

Visar 8 inlägg - 41 till 48 (av 48 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.