Våren 1970

Välkommen! Forum Dagbok Våren 1970

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 48 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #78855
    LarsG
    Medlem

    Ja, för 42 år sedan började jag snusa.
    På juldagen tog jag sista prisen. Första veckan gick riktigt bra att hantera. Använde onico veckan ut. Andra veckan så var det vanliga tuggummi, resulterade i bitskador kinden.
    Det har trots allt gått relativt bra. Andra veckan var ganska jobbig. Föktansvärt sug i magen vid tio tiden, dämpades med pepparkakor. La på mig en del vikt den veckan. Vecka 3 och 4 ganska så bra, dock konstant lite låg i humöret. Hade tänkt börja skriva dagbok tidigare men svårt med skrivkoncentrationen. Har dock varit här på forumet och dagligen läst, har varit till stor hjälp.

    LarsG

    #78856

    Välkommen hit och grattis till ett bra beslut! Redan nästan en månad är grymt bra gjort.

    #78858
    LarsG
    Medlem

    Tack så mycket.

    Lars

    #78865
    nybrocorner
    Medlem

    härligt… att bryta efter 42 år, jag gjorde 31 år i trösket…

    du har redan gjort det tyngsta, nu blir det inte värre än såhär… nu e det bara lägga dag till dag…

    #78890
    LarsG
    Medlem

    Gott att höra att det tyngsta är gjort. Att bryta efter 31 år är säkerligen lika jobbigt som mina 42. Det var en jäkla tur att att la av innan årsskiftet. Hade varit lite trist med 43 år, har för mig att det skall finnas någon mer med 42 slav år.

    Avslutning kan sägas att eftermiddagen varit relativt bra. Måttligt med sug.

    #78891

    42 år är svårslaget… Att bryta efter så lång tid är respekt

    #79000
    LarsG
    Medlem

    5 veckor fixade!

    Dags för summering:

    vecka 1.   Relativt smärtfri. Beror antagligen på totalt fokus uppgiften samt stolt att ha kommit igång.

    vecka 2.  Tuggummi och onico klarar veckan. Börjar kännas tungt. Nyktert nyår, helt ok. Började bli trött på onico mm.

    vecka 3.  Ingen fusknus längre. Ett litet helvete vid 10 tiden, fruktansvärt sug i magen. Dövas med pepparkakor. Nu började nattsömnen spåra ut. Allmänt glömsk mm. Gav hunden grötflingor i stället för hennes vanliga mat. Mer tokeri skedde.

    vecka 4. Lättare att klara av förmiddagssuget, frukt till mellanmål. Skit med nattsömnen. Totalsvårt att koppla av. Får inte mycket gjort den veckan.

    vecka 5. Börjar som 4:an men avslutningen är klart mycke bättre. Har sovit bra dom sista nätterna. Känt mig allmänt i bra form men i övrigt svårt att få upp ångan.

    Avslutningsvis kan jag nämna att motivationen är på topp och att jag skall klara detta. Hittade ett test på nätet där man kunde se hur djupt man satt i nikotinträsket. Mitt resultat var klart nedslående, detta stärkte dock min motivation.

    Ni får alla ha det bra 🙂

    #79001

    Har du en länk till snusträsk testet? Vore kul att prova-

    #79002
    LarsG
    Medlem
    #79095
    LarsG
    Medlem

    6 veckor utan nikotin. Bör snart tangera mitt gamla rekord.

    Sammanfattning hittils är att veckan har varit relativt smärtfri. Måttligt med sug vid 10 tiden. Går att hantera med frukt och stadigare frukost. Somnar bra på kvällen men vaknar på tok för tidigt, 4:a tiden. Har alltid varit morgonpigg men detta är ju lite för bra. Annars verkar det som att humöret är svagt uppåt.

    Hoppas att det går bra för er alla där ute. Kan en gubbe med 42 nikotin-år sluta så kan även ni.

    LarsG 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 48 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.