Nu får det räcka! 2012-01-17 Nu börjar utmaningen

Välkommen! Forum Dagbok Nu får det räcka! 2012-01-17 Nu börjar utmaningen

Visar 3 inlägg - 21 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #76134
    DanneSLUTAR
    Medlem

    freand10: Starkt jobbat och grattis till friheten! Ja har varit utan i 1 månad och måste tyvärr meddela att dom där sug smällarna kommer o slår hårt nu med. Dock inte mer än 2-4ggr per dag men nog så hårt o jobbigt. Så skönt o slippa vara slav under nikotinet så de e värt det dock! Kämpa på nu.

    #76135
    freand10
    Medlem

    Sådär, nu är det 3 veckor! Ja, vad ska jag säga. Bortsett från att jag äter mer… framförallt mellan måltiderna och betydligt mer onyttigt plock… så går det bra. Visst tanken på snus finns nån gång varje dag, men inte alls på samma sätt längre. Visst ibland åker det in en papperssnus… men det är bara när det blir lite mycket… men helt oregelbundet. Om två veckor är jag ledig en vecka och ska semestra lite… får se hur det blir tillsammans med alkohol. Förmodligen inget problem alls.

    Så det känns riktigt bra att vara snusfri. Men visst, efter träningen, ja då är det som värst… men andas genom näsan, så försvinner det!

    #76136
    Per74
    Medlem

    Det får bli ett senare problem, att ta itu med småätandet. Till att börja med försämras ju ämnesomsättningen när man slutar och sedan så är man konstant hungrig känns det som. BAH, dubbel bestraffning, varför utsätter man sig för detta?! ;-)

    Dryga sex rena veckor efter dryga 20 år av relativt massiv konsumtion, att det bara gick, jag kan knappt fatta det själv. Vågar dock inte vara stursk och påstå att jag slutat ännu, jag kör på linjen att jag håller på att sluta fortfarande. Den mentala besattheten har på allvar börjat släppa, mår förhållandevis ok vågar jag påstå.

    Däremot blir jag emellanåt riktigt trött, inte sällan dagtid, vilket jag hoppas kommer gå över inom kort. Hade å andra sidan räknat med 3 månaders ”avtändning” och jag är således bara halvvägs. Men hittills har det ändå gått över förväntan.

    Best wishes to all of you!

Visar 3 inlägg - 21 till 23 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.