21/3 Judgementday

Välkommen! Forum Dagbok 21/3 Judgementday

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #74849

    Jeg hadde noen søvnproblemer når jeg sluttet. Men generelt sover jeg bedre når jeg ikke snuser. Tidligere måtte jeg noen ganger snuse hvis jeg våknet på natta. Og da steg pulsen og det ble vanskelig å sove på en stund. Mye bedre nå.

    Stå på. Lykke til videre.

    #74850
    Lake
    Medlem

    DAG 4

    Somnade runt halv 9 igår kväll. Vaknade halv 1 på natten och tänkte ”nu är det kört, kommer inte att kunna somna om igen” Men det gjorde jag. Vaknade 05.45 i morse. Pigg och utvilad. Så skönt.

    Onsdag och torsdag var ganska jobbig. Mest pga. av sömnbrist.

    Har för övrigt varit helt utan nikotin i över 30 timmar. Det känns bra.

    Nu kör vi…

    #74851
    Lake
    Medlem

    Nu blir det motionscykel i 45 min.

    #74852
    mammamu
    Medlem

    Håller INTE med dem som säger att du ska vänta med att sluta. Om du känner dig motiverad att sluta NU så gör det – då funkar det. Att skjuta upp det till ett obestämbart sen låter som att det lätt rinner ut i sanden. Och på en månad hinner det mesta ordna till sig av abstinens, i alla fall fysisk. Jag tycker att det svåraste är att inte snusa i situationer där jag är väldigt van att göra det. Och dit lär väl inte förlossningar höra? ;-) Dessutom är ju den första bebis-tiden många gånger väldigt omtumlande och jobbig (nä – inte negativt, men jobbig) med sömnbrist och hormoner, och DÅ kommer du verkligen behövas för din sambo. Tror inte att det är bättre då liksom…

    Nä, kör på nu – du kommer att fixa det!

    #74853
    Lake
    Medlem

    DAG 5 fredag

    Har sen i måndags snusat 8 st miniportions snusar, varav den sista tog jag i tisdags.

    Kör nu enbart på Onico.

    Känner knappt något sug efter snus. Kommer något litet, litet sug ibland.

    Kommer det bli värre tror ni? Eler har jag en jävla tur som klarar mig så pass bra?

    #74854
    Lake
    Medlem

    DAG 8

    Nu är det åtta dagar sedan jag slutade snusa. Tycker jag har mått mycket bättre än förväntan. Sömnen och tröttheten har varit de största problemen. Vist blir jag sugen på snus då och då, men inte värre än att jag uthärdar.

    Kommer det bli värre? Det har trots allt gått en vecka sen jag slutade?!

    #74855
    TLiman
    Medlem

    Jag upplevde det svårare att sluta med onicon, men efter någon vecka så var det värsta över med det också.

    Men visst kommer det riktiga svackor ibland, men det är bara att härda ut.

    Kämpa på!

    #74856
    Snusmupp
    Medlem

    BRA JOBBAT!!!

    Bara att kötta på i samma anda så är du fri fortare än kvickt! Men håll garden uppe för abstinensen smäller när man minsta anar det!

    #74857
    Lake
    Medlem

    Nu har jag varit nikotinfri sen den 21 mars (3 mån). Använder mig av tuggummi, läkerol och nikotinfri snus (choice) nångång då och då. Allt känns bra.

    Hittills.

    #74858
    Jarre
    Medlem

    Starkt jobbat. Jag gör som dig med tuggummi, läkerol och fakesnuset, fyller 10 veckor imorgon.

    Vi jobbar vidare:)

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 30 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.