hanna100

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 72 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88575
    hanna100
    Medlem

    Det kan alltid bli lite värre. Började dagen med att storgråta. Gick ut med hunden och fick pressa tillbaka tårarna hela promenaden. Suget efter både snus och cigaretter hur stort som helst. Det känns som om nikotinmonstret försöker knäcka mig psykiskt?? Jag känner mig så nere, så nere. Ont i huvudet också. Ska lägga mig och vila en stund nu, hoppas att det känns bättre efter det.

    som svar på: Känn Sorgen #88567
    hanna100
    Medlem

    Åh 🙁
    Skickar en stor kram.
    Det är inte lätt att uppnå harmoni och lycka.
    Och att känna sig ensam är inte kul.
    Håller tummarna för att du vaknar till en riktigt bra dag i morgon.
    Vem vet, det kanske händer något magiskt?

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88561
    hanna100
    Medlem

    20 dagar idag. Är på uselt humör och känner fortsatt sug + tomhet. Ger mig dock inte. Tar sikte på en månad och hoppas att det blir bättre.

    Tack för pepp Mumin! Önskar dig en fin snusfri vecka. OCH STOR-GRATTIS TILL 300 DAGAR!!

    som svar på: Fy f*n #88560
    hanna100
    Medlem

    Bra jobbat! Heja!!

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88555
    hanna100
    Medlem

    Belöning när jobbet är gjort = en kaffe och cigarett på balkongen.
    Avslappning = en snus i soffan framför tvn.
    Tröst = en stunds vila under täcket och en snus.
    Njutning = sträcka ut sig på en handduk på stranden efter ett dopp och ta en snus.
    Glädje = sommarkväll, grill, ett glas vin i glada vänners lag och en cigarett.

    Vill VERKLIGEN INTE börja snusa eller röka igen men känner en sån tomhet 🙁
    Försöker hitta andra glädjeämnen men inget känns i närheten så ”kul” eller kan göra mig så glad som en snus eller en cigarett.
    Jag förstår ju att det är en del av abstinensen att tänka de här tankarna och att jag bara måste ta mig igenom det.
    Mina dopamin-nivåer är inte som de ska 🙁

    som svar på: Känn Sorgen #88554
    hanna100
    Medlem

    Meditation och yoga! Vägen framåt, vägen till lycka och harmoni 🙂
    Hm. Sluta snusa är så mycket mer än ett forum för folk som slutar snusa har jag börjat märka.
    Allt hänger ju ihop här i livet. Räcker inte med att bara sluta snusa för att må bra.
    Det är EN pusselbit.

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88550
    hanna100
    Medlem

    Ena dagen bra, andra dagen ner i avgrunden. Tror inte att det bara beror på avsaknaden av nikotin.
    Jag vill ha lugn och ro, harmoni.

    Har bestämt mig för att stryka några människor ur mitt liv.
    De tillför ingenting mer än dålig, negativ energi.
    Ser faktiskt klarare nu utan nikotin, även om det kan kännas jobbig med alla känslor som bubblar upp till ytan.

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88549
    hanna100
    Medlem

    Värsta dagen hittills. Känner mig rasande, så sjukt förbannad på en person. Och det går inte över 🙁
    Jag kokar, adrenalinet pumpar i blodådrorna och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
    Har gått världens längsta promenad, har försökt att meditera (gick inte).
    ÄR SÅ SUGEN PÅ EN CIGG ELLER SNUS! BEHÖVER NÅGOT ATT ”HÅLLA” MIG I.
    GGGRRRRRRR

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88545
    hanna100
    Medlem

    Hej VanQuijote!
    Jag läser allas dagböcker, det ger massor av ny kraft och förståelse för vad det är som händer när man slutar både i kropp och psyke.
    Det har hjälpt mig himla mycket.

    Och idag har jag haft en BRA dag. Första dagen sen jag slutade som har känts alltigenom bra faktiskt. Har inte drabbats av sluta-apati, mega-sug eller döds-depp en enda gång. Kommer säkert slå till igen, men så skönt med en dags paus 🙂

    Kämpa på!

    som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88537
    hanna100
    Medlem

    Gud vad jag älskar det här forumet!
    Satt här och tänkte för mig själv att jag inte kommer klara det och att suget kommer plåga mig för alltid 🙁
    Men så läser jag det du har skrivit Mumin och blir genast på bättre humör. DET KOMMER ATT BLI BÄTTRE.
    Och jag behöver ju inte göra något mer än att låta bli att snusa och röka.
    Visst, det är plågsamt mellan varven, men DET KOMMER ATT BLI BÄTTRE.
    Bara man står ut! Och det är jag fast besluten att göra!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 72 totalt)