Forumsvar skapade

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: relationsproblem #76421
    G742049
    Medlem

    Intressant tanke, jag har precis spenderat hela helgen med ett praktgräl. Initierat av mig.. Ska granska mig själv lite djupare !

    som svar på: Nybörjare #76630
    G742049
    Medlem

    Champix is a prescripted drug that blocks the nicotin receptors in your brain… It was developed for smokers but works just as fine for us. Generally it makes it more ok to let go of the nicotin. Obviously it is not simple but for me it made it possible. I have been using this for 4 weeks, and without nicotin for 3 weeks and its still working.

    However there migth be side effects for some (not me). You shouldnt be depressed (my doctors words) because it might strengthen this feeling.

    som svar på: Nybörjare #76628
    G742049
    Medlem

    Hej,

    Förra gången jag slutade… höll jag upp i 1 år. Metoden var abrubpt slut och fungerade väldigt bra då (motivationen på topp efter ett tandläkarbesök).

    Denna gång har jag efter flera misslyckade försök använt Champix. Det fungerar kanonbra för mig (snart 4 veckor), inga bivärkningar bara ett ”vingklippt begär”.

    Hoppas det går bra.

    som svar på: Efter 24 år så !!! #76653
    G742049
    Medlem

    Kör hårt! Det blir inte tuffare än så här!

    Långsamt kommer tankarna på snus att glida isär.

    Lycka till

    som svar på: Champix håller mig i handen #76608
    G742049
    Medlem

    Körde du hela kuren då, 12 v?

    Upploppet på vecka 4 kvar. Handlade upp mig på ytterligare en månad igår.

    Jag tror nog som du säger att det är ytterligare en puckel att ta sig över när man väl slutar med hjälpmedlen. Jag tror att det är viktigt att mentalt förbereda sig för tiden efter hjälpmedlen.

    Lycka till allesammans! Håll i!

    som svar på: Champix håller mig i handen #76605
    G742049
    Medlem

    2 veckor idag. Denna vecka har varit lättare. Ännu inte helt enkelt och med ett oanat sötsug. Man lär nog lägga på sig nåt kilo på kuppen, men det må vara.

    Sömnen är bättre, humöret är fortfarande inte helt bra.

    Tänker oftare på att äta nåt snarare än att ta en snus!

    Jag kommer nog köra hela linan ut med Champix. Ska köpa in resterande del av kuren.

    som svar på: Champix håller mig i handen #76604
    G742049
    Medlem

    Sömnen är bättre, vaknar dock varje natt vilket är ovanligt. Påsken är avklarad och därmed första veckan! Tankarna på snus återkommer hela tiden, sötsuget är stort. Men ikväll blir det löpning!

    som svar på: Champix håller mig i handen #76603
    G742049
    Medlem

    Jag antar att det är nedtrappning. Innan man vet hur kraftiga bivärkningarna är ska man nog inte köpa full ut. 1 månad kontade 800:-

    Gårdagen var rätt svår faktiskt. Trött efter flera nätter med lite sömn. Börjar misstänka att jag inte längre kan skylla på Jetlag. Tror det är Champix. Vet säkert om någon dag.

    Sömnbrist väcker alltid onda tankar, underbart nog var de goda starkare!

    som svar på: Champix håller mig i handen #76600
    G742049
    Medlem

    Jag antar att det blir ett till krig när man väl ska sluta med Champix!?

    Liknande är det ju med plåster/tabletter/tuggummi. Någon som vet hur det är att avveckla Champix? Behöver man köra 12 v enligt ordination?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)