Oplanerat stopp idag 2015-10-26

Välkommen! Forum Dagbok Oplanerat stopp idag 2015-10-26

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #86845
    David
    Medlem

    Tack Mumin, du har en poäng att tiden är ens bästa vän. Jag ska kriga på.
    Det känns inte bättre än tyvärr. Det enda jag har märkt är att mitt hjärta inte slår så hårt längre, och det räcker gott och väl för att sporra mig. Hälsoaspekten är nog ändå den viktigaste.

    Har en kompis som tar en lössnus på kvällen varje dag och har gjort så i många år, detta är verifierat av flera källor att han inte tar mer, och jag är tyvärr grön av avund. Men det kanske är beroendespöket i mig som talar nu. Självklart skulle man vilja ha det så, men det känns som en utopi….

    #86846
    mumintrollet
    Medlem

    Det är precis som du säger, det är beroendespöket inom dig som pratar.
    Det finns inget bra med snus, ingen mystik eller romantik. Det är en starkt beroendeframkallande produkt som är skadlig för din hälsa. Jag satt själv första dagarna och romantiserade snuset på samma sätt som du och kände en form av skuld att jag tog farväl.

    Dock dröjde det inte så många dagar innan jag plötsligt förstod hur felprogrammerad jag varit. I takt med att jag började må bättre utan snus, min sömn blev bättre, i stort sett allt blev bättre så ändrades snabbt min inställning.

    #86847
    David
    Medlem

    Tack Mumin, precis vad jag behövde höra. Jag tror jag börjar förstå det lite. Jag behöver inte snus, det gör inte mig komplett som människa.

    En annan sak, jag har under dessa tre dagar inte heller druckit kaffe, då jag märkt att det haft lite av samma effekt på mitt hjärta. Det ökar pulsen för mig, så det verkar som om jag också kommer bli koffeinfri…

    Två saker som jag värdesatt högt i mitt liv håller på att försvinna: Snus och Kaffe.
    Måste erkänna att jag känner en viss rädsla, men den kanske suddas ut allteftersom drogerna är ute ur kroppen.

    #86848
    Vante Ante
    Medlem

    Stolthet & heder åt Dig David.

    Jag vill bara passa på att nämna här; Att abstinens på kaffe
    inte är att förakta. Det kan ge huvudvärk,en kraftig sådan dessutom.

    Allt Gott/
    Vante Ante

    #86870
    DrSnus
    Medlem

    Hur går det? Du har väl inte fallit i snusbestens gap? 😉

    #86873
    David
    Medlem

    Hej DrSnus,

    Nej, jag firar en vecka kl 12:00! 🙂
    Känns fortfarande fördjävligt dock.. Men jag krigar vidare

    #86874
    DrSnus
    Medlem

    Skönt att höra att du är på banan, grattis till veckan!

    #86875
    David
    Medlem

    Tack! Nu har jag passerat en vecka!

    Har många problem dock, fått mycket blåsor i munnen, magen är inte i ordning, koncentrationssvårigheter, irritation, nervryckningar mm.

    #86876
    VanQuijote
    Medlem

    Heja David! Bra kämpat och grattis till en vecka!

    Magen i olag känner jag igen – det borde dock bli bättre inom någon vecka. Koncentrationssvårigheterna kan nog dessvärre sitta i ett tag. Det är väl dom som beskrivs med lite olika ord av oss alla, typ oro, rastlöshet, fokuseringsproblem etc. Jag kände nog för första gången i helgen att jag kunde vara riktigt fokuserad igen. Och då handlade det egentligen bara om några minuter.

    Kriga på!

Visar 9 inlägg - 11 till 19 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.