Oplanerat stopp idag 2015-10-26

Välkommen! Forum Dagbok Oplanerat stopp idag 2015-10-26

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #86809
    David
    Medlem

    Efter 23 år av en dosa om dagen där jag de första 20 åren snusade en dosa lös, sedan 3 år med lite mer än en dosa portion om dagen.
    Framförallt gör jag dock detta pga. uppskattningsvis 30 procent min energi går ut på/relaterar till snus, att planera sitt liv via huruvida man har tillräckligt med de små ekorrbindorna för dagen. Att man måste ha det inom 5 minuter efter att ha vaknat, till kaffe, efter frukost (då gärna dubbla), efter lunch, efter eftermiddagsfikandet, efter kvällsmaten. Somnar gärna med det också. Den är där, konstant, läppen får aldrig vila.
    Gör också detta av hälsoskäl då jag gradvis känt min puls öka under åren, mår ej bra av det, sedan finns det naturligtvis ekonomiska incitament.

    Jag tror inte på att jag kommer klara det, men jag tror aldrig jag kommer det.

    Men nu jävlar. Nu ska jag ner under asken till Asgård.
    Cold turkey från och med nu 12:00 2015-10-26

    Återkommer.
    /David

    #86810
    DrSnus
    Medlem

    Kör hårt!

    • Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av DrSnus.
    #86813
    David
    Medlem

    Tack!
    Känns redan.

    #86815
    mumintrollet
    Medlem

    Lycka till, ett mycket bra beslut!
    Kombinationen oplanerat + cold turkey har jag väldigt stark tro på.

    Läs lite dagböcker, finns mycket bra information samlat som kan vara till stor hjälp under ens egen resa.

    #86819
    David
    Medlem

    Tack Mumin, 22 timmar nu. Kroppen har lämnat mig. Magen speciellt. Fy fan.

    #86821
    Boba Fett
    Medlem

    Håll ut David, 22 timmar är jävligt bra kämpat. När jag var runt 24 timmar in i avgiftningen fick jag tips om att den mest brutala abstinensen brukar släppa efter ett par dygn. För mig stämde det väldigt bra. Någonstans i slutet på andra dygnet, vid timme 40 eller så, så kom det en lugn period för mig när den mest riviga och överjävligt påfrestande abstinensen sjönk undan. Kanske släpper det senare för dig, kanske tidigare. Men kämpa på, det blir bättre.
    Själv inne på fjärde dygnet nu.

    #86835
    David
    Medlem

    Tack Boba Fett! Starkt jobbat med 5 dagar nu.
    Snart 48 timmar för mig. Allt är outhärdligt just nu, det känns som om jag kan betrakta mig själv utifrån, är i en annan dimension. Har yrsel och kan inte koncentrera mig. Vilket jävla gift det är, nikotin.

    Någon annan som upplevt denna parallella värld under abstinenskulmen?

    Om man ska ta fram något positivt så måste de ändå vara detta är väldigt intressant, hur kroppen och sinnet kämpar på slagfältet över att bli hörda, men att man istället handlar ”irrationellt” och inte lyssnar på det.

    #86836
    mumintrollet
    Medlem

    Håll ut nu bara, det börjar släppa inom kort och då har du den vidrigaste biten bakom dig.
    Värre än vad du känner just nu kommer det inte att bli.

    Ganska exakt som du beskriver det kommer även jag ihåg det. Allt kändes väldigt overkligt och man var allmänt frånvarande.
    På kvällarna kände jag mig helt utmattad för det tog så mycket energi.

    Kriga på!

    #86837
    David
    Medlem

    Grattis på 100-dagen Mumin! Lyften på hatten.
    Ok, skönt att höra att jag inte tappat det. Försöker hålla mig fokuserad.

    Får man fråga hur du känner dig nu, 100 dagar efter? Tänker du på snus hela tiden? Hur har du klarat av de situationer som du förknippar snus med?
    Ponera att jag klarar det, och kanske jag är en smula nihilistisk nu, men jag oroar mig att när jag nästa sommar står i ett perfekt fjällvatten och flugan är i, men inte snuset? Det är väl beroendejäveln som talar nu tyvärr.

    Har du lyckats få bort relationerna kring snus? I så fall hur?

    #86838
    mumintrollet
    Medlem

    Jag tror inte det har gått en enda dag att jag inte tänkt på snus ännu. Den stora skillnaden är bara att det inte finns kvar något större sug längre. Även om det kommer tankar om snus känns det numera väldigt likgiltigt..

    Tiden är ens bästa vän, kriga på nu bara en timma och en dag åt gången, det är SÅ värt det!
    Tro mig, bara om några dagar kommer du att börja känna av de första hälsoeffekterna och de blir fler hela tiden.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.