Ok nu jäklar !! Grov snus 1982 -2011-02-04 R.I.P SÅÅÅÅ GÖÖÖTT!!

Välkommen! Forum Allmänt Ok nu jäklar !! Grov snus 1982 -2011-02-04 R.I.P SÅÅÅÅ GÖÖÖTT!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68419
    sigge 69
    Medlem

    Hej igen!! Förra gången gick inget bra :)…frugan visste inget o handlade hem en stock av min favvosnus GROV SNUS!!Men nu e jag taggad och har gått med Well at work så jag har både KBT coach samt en läkare och gratis läkemedel till hjälp!! Men jag kör mitt eget race och det ser ut som följer!!

    # jag sluta 4 feb och har inte haft ngt under läppen sedan dess :)

    # Kör med nikotinplåster o trappar ur det under 4 v. 21mg – 14mg-10mg zero.

    # jag har om abstinensen blir för jävlig tillgång till zonnic 1 mg spray.

    # Varje dag betalar jag 48:- och lägger i en STOR burk hemma.

    # Motion minst 10 000 steg/per dag samt gymträning 4 dgr/veckan.

    Fasen det går lättare en vad jag trodde att avsluta ett 29 årigt äktenskap !!!

    jag tar gärna emot tips o trix från er andra kämpar Nu kör vi !!!!

    #74685
    TLiman
    Medlem

    Härligt!

    Som någon annan som trappat ner skrev här på forumet, så är det nog bra att ha en fastlagd plan för nedtrappandet, men det antar jag att du har.

    Jag antar också att du har meddelat frugan denna gången :D om inte annat för att hon skall förstå var humörsvängningarna kommer ifrån.

    Min käpphäst är ju annars att man skall göra sig medveten om sin beroendepersonlighet, att kunna märka vilka tankar som kommer från beroendepersonligheten och därmed lättare kunna slå tillbaka dom.

    Sen tror jag att delmål är viktigt, själv så gör jag som du och lägger tvåhundrakronor i en spargris varje vecka, när jag har varit snusfri i 14 veckor så kommer jag belöna mig själv med att köpa en ny radiostyrd bil. Egentligen ingen dyr pryl, men som jag i vanliga fall inte skulle ha prioriterat att köpa, dessutom förbannat rolig. Min tanke är att om man kunde slänga så mycket pengar i sjön tidigare kan man använda de pengar man sparar till att köpa/göra något roligt för.

    Kämpa på!

    #74686

    Stå på! God planlegging. :-)

    Lykke til.

    #74687
    sigge 69
    Medlem

    Tack för erat stöd !! idag på kvälllen har det vart lite kämpigt (dag 5)…men jag tänker besegra swedish match samt mitt beroende !! Känner mig jäkligt fräsch i munnen och omgivningen tycker det är lustigt att se mina tänder när jag skrattar :)/klart man ska använda pengarna….alt e ju bättre en att irra till butiken o pynta 48 :- för 45 gram snus !! ha det gott kämpar !!

    #74688
    sigge 69
    Medlem

    Dag 6 : personalmöte hela dagen :-S. Jag märker att suget är värst när man inte håller sig sysselsatt… Så idag blir de 15000 steg o hård gymträning! Ger mig aldrig nu!

    #74689
    TLiman
    Medlem

    Rätt inställning!!

    Kämpa på!

    #74690
    sigge 69
    Medlem

    Hej alla kämpar! Dag 9:-D : fortfarande SNUSFRI! Jag har minskat till 14 mg på plåstret. Det funkar visst ibland saknar man ngt, men de går bättre än jag ngnsin kunde tro innan. Följer mitt upplägg dvs mkt motion! 29 år som slav B-) ha ha ha va dé inte svårare

    #74691
    sigge 69
    Medlem

    Hej kämpar! Nu är snart dag 13 som snusfri till ända! Jag åker en känslomässig bergodalbana, ibland kommer suget… Är nu nere på 10 mg plåster 16 tim, sover dåligt, kortare stubin. Men fortsatt leder jag över swedish match!

    #74692
    TLiman
    Medlem

    Härligt sigge!!

    Kämpa på!!

    #74693
    sigge 69
    Medlem

    dag 16!!

    Nu känns det bättre igen har ej så mkt huvudvärk och känner mig ganska lugn och tillfreds med att jag aldrig mer skall snusa!! Suget är ej så påtagligt längre…utan det är mera det inlärda beetendet som spökar ibland :)!! Gott o se oxå att en grov snus numera kostar 52:- dosan tjoho höj skiten ännu mer !!

    sigge – swedish match 2-0

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.