Slutade i torsdags 24/10 2013

Välkommen! Forum Dagbok Slutade i torsdags 24/10 2013

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #81471
    soffipropp
    Medlem

    Är inne på min tredje snusfria dag. Känns skitjobbigt idag även att jag använder nikotinplåster. Vill ju så gärna lyckas denna gång då jag slutat otaliga gånger och hållt upp från två dagar till två år. Eftersom jag är en hypokondrisk person och för övrigt lever ganska hälsosamt så rimmar det så illa med den ständigt inlagda prillan under läppen.
    Idag som sagt känns det extra jobbigt och jag undrar verkligen hur icke snusande människor har motivation för att gå upp ur sängen överhuvudtaget, helt sjuk tanke men men,,,kämpa på ni därute för det ska jag göra.

    #81475
    Jessi
    Medlem

    Hoppas du fortsätter att kämpa på och att det gå bra!

    #81478
    soffipropp
    Medlem

    Tack Jessi. Hoppas det går bra för dig med. Tycker du att det är jobbigt?

    #81483
    martin_1
    Medlem

    Jag önskar dig lycka till! Ett tips från mig. Skriv ner regelbundet hur det går och hur du känner dig. Det ger en själv möjlighet att reflektera över hur det går och hur man mår, samtidigt som man kan gå tillbaka och läsa och se att man gjort framsteg.

    Kämpa på! Jag håller tummarna!

    #81494
    soffipropp
    Medlem

    tack för tipset Msrtin!

    #81496
    Jessi
    Medlem

    Jag tycker att det är jobbigt, men det går att härda ut alla stunder och vissa stunder är enkla och andra jätte-enkla.
    Jag har gjort nio dagar nu och jag är ändå förvånad över hur bra det gått.
    Kämpa på, det går att lyckas. Du kan! Det är värt!

    #81500
    soffipropp
    Medlem

    bra jobbat jessie. idag känns det faktiskt lite bättre även att klockan inte är så mycket.Det bästa är att jag är sömning nuförtiden, förrut när jag lade mig så var jag så speedad av allt snus jag fått i mig under dagen att jag hade svårt att somna men igår kväll somnade jag ifrån ett tvprogramm i soffan. Sååå sköönt !! 🙂
    Använder ni plåster eller onico eller kör ni bara?

    #81501
    martin_1
    Medlem

    Härligt att du mår bättre idag! Hoppas resten av dagen blir bra också!

    Jag har inte använt plåster eller onico. Men alla sätt är bra, bara det fungerar för en själv!

    Du är duktig! Kämpa på! Ha en bra dag!

    #81502
    Jajo
    Medlem

    Woho! Grattis till att du slutat! Sätt igång räknaren också! 😉

    Något som hjälpte mig mycket var att skriva ner varför jag skulle sluta, det är lätt att glömma hur jävligt en mår som nikotinist när en har varit ifrån snuset ett tag. Men att ha det nedskrivet är guld värt i situationer då tvekan kommer smygande. Och skriv här, det tror jag är jättebra!

    Lycka till!

    #81513
    Motivation
    Medlem

    Vilket bra beslut du tagit Jessi!
    Kämpa på.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.