Grov snus 1982 – 2010 från 3.25:- – 48:- ,1 1/2 dosa per dag!! slutar 1/12 TVÄRT

Välkommen! Forum Allmänt Grov snus 1982 – 2010 från 3.25:- – 48:- ,1 1/2 dosa per dag!! slutar 1/12 TVÄRT

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68198
    sigge 69
    Medlem

    Nu skall jag sluta med snuset som är/varit :) en heltidsdrog för mig sedan 1982. Har ni ngr bra tips till mig så tar jag tacksamt mot dessa. Jag kommer att sluta tvärt…använda papperstussar under läppen och sedan skall jag lägga 48:- per dag i en stor stor burk. Jag har även snusat nattetid så min last av nikotin har verkligen varit under dygnets alla timmar. Vaknat av snus i hela käften samt lakan fyllda med torkad snus. Frugan tjatar (vilket jag har full förståelse för) men som sagt jag är verkligen en slav under nikotinet. Jag är orolig för att mitt hjärta skall löpa amok utan snuset. Jag var 13 år när jag började med snuset så detta kommer verkligen att bli en tuff match. Har bestämt mig för att inte prata om att jag skall sluta snusa, utan försöka dölja mina papperstussar under läppen!! Jag kommer även att ha en dosa i fickan med snus från den dagen jag la av, vet inte varför men men. ok vid midnatt kör jag igång !!

    #73863
    Snusmupp
    Medlem

    Jag önskar dig all lycka till Sigge!!! Känns som om du har det viktigaste, motivation! Du ber om tips… ok. Min högst personliga uppfattning är att ju fler som vet att jag slutar desto bättre. 1, jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag misslyckades. 2, det räcker då endast med att påminna min omgivning om varför jag precis kastat kaffekoppen genom köksfönstret, utan att öppna det. 3, När abstinensen blir som värst är det riktigt skönt att bara prata om det – fler att prata med. Sist men inte minst; nikotin är en drog, behandla bieffekterna med det allvar som tillskrivs drogen. Var inte rädd för att ta hjälp av din omgivning. Ensam är inte stark.

    Själv är jag inne på min sjätte vecka, men har fuskat med några plåster då jag fullständigt höll på att gå under och frun stod i dörren med packade väskor (ja, jag överdriver, men det var nästan så).

    LYCKA TILL SIGGE!!!!! Hör av dig när det blir outhärdligt skall jag påminna dig varför du inte skall ta en snus!!!!!!

    //15 år i dosan

    #73864
    Snusmupp
    Medlem

    God morgon Sigge!

    Om du som jag klev upp vid sju tiden, har du redan nu avverkat två timmar!

    Kör hårt!

    #73865
    Stork
    Medlem

    Som snusmupp säger så låter du väldigt motiverad, det är det viktigaste!

    Att lägga av utan nikotinhjälpmedel tycker jag är det enda rätta, bra tänkt.

    Jag slutade själv tvärt och är nu snusfri sedan 11 veckor!

    Lite att tänka på bara:

    I början är det ju den fysiska abstinensen som är jobbig, den är värst första veckan men håller i sig minst en vecka till sen.

    Själv var jag väldigt beredd på detta och sjukt motiverad just i början så jag upplevde inte detta som så jobbigt, mest tråkigt och tomt.

    Det svåra för mig började efter 2 veckor, först då fick jag svåra humörsvägningar och den psykiska saknaden blev mycket stor. Jag kände att det var denna period som var svårast faktiskt.

    Men redan efter totalt en månad blev det mycket lättare, fortfarande lite sugen men inte mycket mer än så. Nu efter 11 veckor känner jag knappt nåt sug alls :)

    Så var beredd på en jobbig månad, men vad är en månad av ens liv?

    #73866
    sigge 69
    Medlem

    Hej snusmupp och storken !! Jag måste börja med och säga att jag INTE slutat ÄNNU !! Jag kom hem efter jobbet igår och planerna var att sluta vid midnatt!! Ska ta mig ngt att äta och vad hittar jag i kylskåpet EN STOCK GROV SNUS :(. Så nu tar jag o snusar upp denna stock… Jag kommer att skriva på denna tråd framöver och jag kommer att vara brutalt ärlig vad som händer..för klarar jag av att sluta snusa så kan alla lägga av!! Mina största farhågor är att jag skall tappa humöret på mitt jobb, jobbar på ett HVB hem med tonåringar mellan 16 -20 år. Men som sagt jag återkommer när stockajävulen är slut!! fortsatt lycka till alla ni kämpar där ute.

    ha en bra dag!!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.