Det gick ju, nu 300 dagar utan nikotin!!!!!!!!!!!!

Välkommen! Forum Allmänt Det gick ju, nu 300 dagar utan nikotin!!!!!!!!!!!!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #73512
    issen
    Medlem

    300 dagar utan nikotin OCH 327 dagar utan snus, tjohoooooo!!! Jag har aldrig tidigare hållit upp så här länge och jag kommer nog aldrig mer att snusa igen. Ser mig själv som en ödmjuk fd nikotinist.

    Blir fortfarande sugen då och då men har insett att det är drogen och effekten jag vill åt. Antar att det är nåt liknande alkolister och narkomaner känner. Jag tror inte det är spritsmaken eller sprutsticket som nån längtar efter utan det är effekten det ger. Suget kommer nog aldrig gå över helt men det känns faktiskt inte som ett problem och det går ganska bra att skaka av sig suget numera.

    #78374

    Härligt! 300 dagar är väldigt imponerande! Tack för att du fortfarande hänger här och hjälper oss andra som inte hunnit lika långt som du. Fortsätt att skriva!

    Som du säger, suget försvinner nog aldrig fullt ut, men klingar av och blir mindre och mindre viktigt. Tror faktiskt den processen startar redan efter 7-10 dagar utan nikotin. Då är nikotinet ur kroppen och det som kommer sen är en kamp emot hjärnspöken. För en del är huvudstriden avklarad tämligen fort, för andra tar det lite längre tid. Reptilhjärnan har dock lärt sig att det går att tjuvkoppla och nikotinreceptorerna sitter kvar på plats utifall att de skulle behövas… Så gäller att fatta att det är över för alltid och att det inte finns något utrymme för återbesök, inte ens en liten festprilla eller ett litet oskyldigt bloss för att fira. Trist, men så är det nog tyvärr för de flesta fd nikotinister. Jag lärde i alla fall den hårda vägen att det är så för mig. Efter 1,5 års uppehåll var det bara ett upplåst ego och en enda ynka snus som behövdes.

    Tack för att du är här och inspirerar oss, när jag blir stor ska jag också bli en ödmjuk fd nikotinist.

    #78375
    lufttork
    Medlem

    Grymt bra jobbat. Nästan 1 år och det är riktigt bra. Ser så många som skriver här och trådarna blir på sin höjd en sida lång – sedan ser man inte röken av trådskaparen mer. Bara det säger att det är en stark drog och det krävs ett psyke stort nog för att klara striden. Ett fåtal har lyckad (du är en av dom).

    Jag har en lång väg att gå, men jag hoppas att du fortsätter uppdatera regelbundet.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.