znyder slutar snusa 2018

Välkommen! Forum Dagbok znyder slutar snusa 2018

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #90416
    znyder
    Medlem

    Hej, första inlägget men har varit inne och läst lite smått innan.
    Jag har snusat i ungefär 13 år (portion, aldrig lös) och har försökt att sluta snusa en gång tidigare och då höll det i 2 månader ungefär innan jag föll tillbaka… tyvärr. Men det var nog ca 10 år sedan, så jag har blivit äldre, visare och festar inte lika mycket 😀

    Jag har under tre månader gjort lite livsändringar och lyckats gå ner 14kg (101kg till 87kg). Detta har varit en av de största ändringarna jag har gjort på länge och det har gått jättebra, känner mig pigg och alert. Om jag nu har lyckats med att gå ner 14kg i vikt så borde jag kunna sluta snusa för gott men har alltid varit rädd för att gå upp i vikt när man slutar snusa. Men om jag fortsätter att träna/äta som jag gjort de senaste tre månaderna så bör det fungera att sluta snusa utan viktökning eller minskad viktökning iaf..

    Jag slutade snusa 1 januari (inte något nyårslöfte utan det kändes bara rätt) och har hittills haft huvudvärk och ett riktigt otrevligt temperament. Lite lugnare dag 2 även om jag letar efter dosan direkt efter jag har ätit lunch/middag. Har som svårast när jag sitter i soffan och tittar på tv, då kommer suget 🙂

    Tror inte på placebo utan det gäller att sluta tvärt för att det ska fungera för mig.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.