NU2020

Välkommen! Forum Dagbok NU2020

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #92054
    nu2020
    Medlem

    Tjena alla snusare och icke snusare!

    Jag har bestämt mig för att sluta snusa en gång för alla!
    Jag har snusat i 14 år och försök fram och tillbaka i 3 år att sluta.. Vardagen har inte vart spikrak, men det finns inga perfekta tillfällen att sluta.
    Nu är jag trött på att försöka övertala mig om att det kommer ett perfekt tillfälle och skapar ett istället.

    Min motivation är hälsan.
    Jag kommer till det lite senare

    Som sagt har jag snusat i 14 år. Alla möjliga sorter, jag höll faktiskt upp snuset under en lång period, det gick jävligt bra. Men tragiska saker hände i mitt liv och det ända skadebeteendet jag tog till hand var snuset och började igen.
    Livet gick bra och det blev nerförsbacke, men då var jag lycklig, tänkte att snus är ju för fan skit gått och livskvallite!
    Tills det kom till en punkt då jag var krävde starkare grejer..

    Snusat general, grov, vita, extra starka..men behöver tyngre grejer!
    Jag gav mig på ”Lyft” den utan tobak ! -Fan jag är ju nästan nyttig!

    Den var så stark att jag fick domningar/stickningar i benen, Yr i skallen, illamående. Det var en klocka för mig.
    Efter 14 år av snusande fortfarande kunde få ”första gången du snusar” upplevelse..

    Dyrt
    Farligt
    Äckligt

    Så nu slutar jag!

    Dessa beslut värvades också med min hälsa.
    Jag har haft det jobbigt med panikångest, stress och orolighet sen många år tillbaka.
    Dessa besvär försvann typ helt den gången jag slutade med nikotin och värvade skiten med träning.
    Idag är jag tillbaka, med stela muskler, svår andning, oro, stress, nedstämdhet, svullen mage, ryckningar i ögonlock, sover dåligt, dåligt sexliv, arg, tjurig, känner hopplöshet, ingen motivation till livet. ect.. Ni vet allt sånt där man har på söndagskvällen.
    Jag har som motivation att komma tillbaka till ett hälsosamt nikotinfritt liv igen!

    Jag drog ner på snuset och då har jag märkt av att:

    Gladare efter ett par timmar utan snus.
    Känner av hungern mer.
    Jag orkar med mer saker.
    Är mer spontan, vill att saker ska hända.
    Mer sug efter något.

    Men nu slutar jag helt!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.