93+27

Välkommen! Forum Viktminskning 93+27

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68241
    Snusmupp
    Medlem

    Så var det dags för Snusmuppen att kraftigt reducera sina slutasnusa kilon kring midjan. I denna tråd kommer jag skriva om mitt andra projekt, kost, motion och viktnedgång.

    Dagbok om att sluta snusa på slutasnusa.se: 44+0

    Dagbok om viktminskning på slutasnusa.se: 93+27

    Mätning, vägning och fotografering en gång i veckan. Har ett schema med åtta mätpunkter på kroppen. Tanken är att jag i tolv veckor nu kraftigt skall reducera kroppsfettet och bygga upp en hälsosam och välmående kropp. Jag har tagit hjälp med att utforma kost och träningsschema. I stora drag går det ut på att inledningsvis lägga om kosten ordentligt och ”Power Walka” bort de första kilona. Därefter kommer jag att varva PW med löpträning för att efter ca tre veckor kombinera PW med styrketräning. Varierad kost, träning och vila i tolv veckor.

    När jag för 80 dagar sedan slutade snusa började jag bota min abstinens med allehanda godsaker. Mat, läsk, godis, allt för att må bättre i abstinenskampen. Jag resonerade som så att det är lättare för mig att gå ned de extra kilona än att sluta snusa. Har skrivit ganska utförligt om just det i min dagbok 44+0. Nu är alltså den dagen kommen då de kilona skall bort. För jag mår inte bra av den viktökningen jag gjort på 80 dagar (7-8 kg). Varje vecka skriver jag om viktminskningen, träningen och kosten i denna tråd. Går det riktigt bra kanske det blir en före och efter bild med någonstans, vem vet.

    #74486
    Snusmupp
    Medlem

    Vecka 01.

    Måndag 3/1-2011

    Invägning: 93 kg.

    #74487
    Snusmupp
    Medlem

    Vecka 02.

    Tisdag 11/1-2011

    88,9 kg. (-4,1)

    Hållit bra proteinintag och välbalanserat kolhydratintag. Gick lite under första dagen, vilket kändes ordentligt efter första passet. Måltid prick var tredje timme efter schemat.

    Har kört Power Walk minst ett pass om 60 min/dag med tempo om ca 8 min/km. (snö, is, halt)

    Kombinerade PW i slutet av veckan med ett styrkepass. Morgon resp kväll för att inte gå tomt på energi.

    Mäter Vikt, nacke, axlar, bröst, midja, höft (stuss), lår, vad, överarm, underarm.

    Veckans bästa är nog bröst +2,5 cm och midja -1,5 cm.

    Men det bästa av allt är att den dagliga motionen gör snusavvänjningen så mycket lättare! Detta är det perfekta komplementet till snusavvänjningen och en riktigt bra investering i sig själv!

    #74488
    oskar_w82
    Medlem

    Bra jobbat !!!

    Otroligt bra med invägning, måttning, och dagbok vid träning.

    motivationen blir maximal.

    #74489
    henkeohenke
    Keymaster

    Hur går det Snusmupp? Själv går det bra, men tror jag står stilla just för ögonblicket, ska uppdatera imorgon!

    #74490
    Snusmupp
    Medlem

    Har inte haft tid i dag. Skulle egentligen uppdaterat i dag…

    Ner 0,8kg sedan förra veckan. Ok, men inte nöjd.

    Skall bli kul o se din uppdatering. Jag skall fylla på min lite utförligare

    #74491
    henkeohenke
    Keymaster

    Hur går det Snusmupp? Själv ligger jag nu på 90 (-6 kg). Har inte haft tid att uppdatera eller gå ner det sista, men nu är det dags. Var precis och tränade för första gången på några veckor vilket var fantastiskt skönt!

    #74492
    Snusmupp
    Medlem

    Tjena Henke!

    Jo, tackar som frågar :-)

    Har haft knasmycket att göra senaste månaderna. Gick ner totalt ca 6 kg men har nu gått upp 1 kg igen. Men jag är tillbaka på matchvikt igen :-) Men mest nöjd är jag med mina -6cm i omkrets kring midjan. Snart är våren här och då blir det mera fläskpromenader i värmen :-)

    Kul att du närmar dig din gräns! Bra jobbat!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.